Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejDu kan mycket väl lägga in betalningen i Kassa- och Bankhändelser och Matcha betalningen mot konto 1518.Vänliga hälsningarRoffaK
HejDet finns inget bättre sätt än det som artikeln beskriver är jag rädd. Längst ner i användartipset som jag bifogade så finns det ytterligare en länk till hur man gör i eEkonomi och som du ser i den så måste det dessvärre bokföras om manuellt.Fakturan skapar du på följande sätt.1.png   I Mitt exempel så blir den negativa posten bokförd på konto 3054. Ett tips kan vara att skapa en nytt konto som enbart används för presentkort och även en artikelkontering för detta kontot. På så sätt så får du enbart belopp som berör just enfunktionsvouchrar på detta kontot vilket gör att du senare kan bokföra om en klumpsumma med en kontering.I Mitt exempel så blir den konteringen då på följande sätt. 2.png Önskar att jag haft en bättre lösning åt dig men i dagsläget så finns det dessvärre inte.Joachim
Hejsan!Tack för din fråga. Det går inte att ändra nummerserie i eEkonomi om du redan har skapat fakturor i ditt program, vilket jag misstänker att du har. Har du inte skapat några fakturor finns en beskrivning här.Varmt välkommen tillbaka om du har fler funderingar.Ha en fin dag!/Ebba
Hej!Tråkigt att höra att inte programmet funkar som det ska för dig. Ingen förändring eller driftstörning har skett specifikt för eEkonomi fakturering som skulle kunna påverka det du beskriver. Testa gärna att rensa din webbläsare från cookies eller att prova en annan webbläsare. Kontrollera även att din nätverksanslutning är stabil.Om inget av detta hjälper så vill vi gärna kika på det tillsammans med dig via telefon för att kunna fastställa vad som är fel. Kontakta oss när det passar dig, nummer och öppettider finns på vår hemsida.Ha en fin onsdag så håller jag tummarna att det löser sig snabbt!/Ebba
Hej och stort TACK Ebba! Nu fungerade det fint! Anna
Awesome