Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @thbr02 Välkommen som ny forummedlem och tack för din fråga om bankkoppling till Visma eEkonomi. Vi på Visma Spcs tar inte betalt för bankkopplingen alls utan det är en kostnad som din bank tar ut. Priset kan därför skilja sig åt mellan olika aktörer och därför rekommenderar jag dig att slå en signal till din bank. Vill du läsa mer om bankkoppling och om hur Visma eEkonomi jobbar med just din internetbank finns information på vår hemsida. Hoppas vi ses här i forumet snart igen. /Tinna
Tackar för svaret,Det vore toppen om det gick att ordna, för när vi börjar ett projekt så är det oftast i tidsmart något görs först,tex ute hos kund och man tar noteringar och skriver tid.och och senare så kommer man till eekonomi
Hej @Pelpet! Jag förstår att det är mycket att ta in såhär i början 🙂 Har läst igenom din tråd, men ska säga att jag har lite svårt att se hur du har gått tillväga med de tidigare fakturorna. Jag ska försöka förklara så gott jag kan, men om jag har missuppfattat dig får du mer än gärna hojta till så kikar vi på det en vända till. Jag uppfattar det som att du har fått en faktura från SJ, som SJ sedan krediterade och därefter skickade en ny faktura som du betalade? Om SJ har krediterat den första fakturan så kan du välja att kvitta kreditfakturan mot den första fakturan. Du kvittar en faktura genom att klicka upp kreditfakturan under Leverantörsfakturor. Välj Åtgärder - Kvitta - Välj upp den första fakturan och klicka sedan på Bokför. När du kvittar fakturor så tar de ut varandra. Tänker att detta bör fungera för dig då jag tolkar det som att du inte ska betala den första fakturan. Återkom om det känns oklart eller om jag har missuppfattat något. Önskar dig en trevlig helg! /Tinne
Hej@Admin Gottskär Grundskola! För att programmet ska kunna bokföra automatiskt så behöver OCR -nummer och belopp stämma med fakturauppgifterna. Om det inte stämmer till 100% föreslås en matchning som du får bekräfta eller ändra. Det är alltså inte möjligt att själv styra vad som ska bokföras automatiskt, utan programmet läser av referenserna ovan. De transaktioner som är bokförda och har fått ett verifikationsnummer kan du se under Periodens bankhändelser. Återkom gärna om du har någon mer fundering. Trevlig helg! 🙂 /Tinne
Hej @Therese Hildorsson! Jag ser att du även ställt din fråga i Bokföringsområdet, där har min kollega Joachim visat dig hur du bokför detta. Kika på det och se om det hjälper dig med din fundering, återkom annars. 🙂 Trevlig helg! /Tinne
Awesome