Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Stort tack!!!Joakim
Hej @Sam___2 igen och tack för återkoppling! Jag tar med mig detta vidare ifall det är så att någon annan stöter på liknande problem. Jag önskar dig en fortsatt fin dag och en trevlig helg! // Anton
Hej @Oskar568! Anledningen till att du får det felmeddelandet är att du kan inte lägga till bankhändelser framåt i tiden eftersom betalningen inte har skett än. Om du har andra händelser du vill importera in får du öppna filen och radera raden för den bankhändelse med datum 2023-10-03. Du får även samma sorts fel om du försöker skapa en Ny bankhändelse under Kassa- och bankhändelser med ett datum framåt i tiden. Hoppas detta hjälper dig och jag önskar dig en fortsatt fin dag. // Anton
Hej @Fd medlem! Du kan byta namn på konton genom att gå in under Bokföring - Kontoplan sedan klicka på ett konto och välj Redigera. Du får dock inte lov att ändra benämningarna hur som helst för att de måste följa standarden som finns för kontoplan BAS 97 och frammåt när de gäller kontona. Dvs 1010 måste motsvara samma kontogrupp som det står i BAS kontoplanen. Om du behöver hjälp att skapa egna konton/hitta motsvarande konton för de du har använt så får du kolla på BAS kontoplanen och se vilka konton som motsvarar. Alternativt kan du kontakta en konsult som kan hjälpa dig med detta. Om du inte har någon redovisningskonsult kan du kika på vår hemsida Hitta en egen byrå. Länkar även med till kontoplan BAS 2022 som är den mest uppdaterade. Ha en fortsatt fin dag // Anton
Hej @Fd medlem! Tack för din fråga och varmt välkommen till vårt forum. Kan det vara så att du har läst in en sie-fil tidigare? För när man läser in en sie-fil så bokas 2440 upp mot 2448 för att man ska ha koll på vad som är gjort i eEkonomi och vad som är inläst via en sie-fil. Du kan göra en Kontoanalys på 2448 under fliken Bokföring för att kolla vad det är som har skett. Antagligen så ska de beloppet som ligger på 2448 egentligen vara på 2440 och då får man boka om det. Eller skapar man upp betalningsverifikationen med K1930 och D2448 så man nollar ut de på samma sätt som man gör vid en vanligt verifikation på en lev faktura. Vissa ärenden är svåra för oss att lösa i forumet. Om inte ovanstående lösningar hjälper dig behöver du kontakta mina duktiga kollegor på supporten för att få vidare hjälp. De kan koppla upp sig mot din skärm för att sedan kunna felsöka vidare. Välkommen att kontakta supporten.// Anton
Awesome