Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Fd medlem Tack för att du skriver till oss i forumet. Som Visma eEkonomi ser ut idag så finns det endast stöd för den vanliga balans- och resultaträkningen. Du får gärna lämna ett önskemål om programförbättring direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi. I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. Ha en fin dag //Tinna
Hej @Fd medlem Tack för att du skriver till oss i forumet. Som jag ser det så blir detta en upplupen kostnad i och med att du varken hunnit betala fakturan eller ens fått fakturan. Kostnaden i sig ska bokföras som upplupen kostnad i föregående år (antagligen 2022) och själva fakturan hanteras i 2023. Sedan görs en spegelvänd verifikation i 2023 för att kostnaden skall hamna i rätt år. Vi har jättefin information om hur du gör i vårt användartips Bokföra upplupna kostnader och förutbetalda intäkter Hoppas detta hjälper dig och annars är du alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet. //Tinna
1930 ska vara kredit, 5800 och 2641 debet.
Hej @Camilla13 Bra jobbat och tack för att du uppdaterade din tråd. Välkommen tillbaka till forumet framöver. //Tinna
Hej @Vonne48 Tack för att du hör av dig till oss i forumet. Hur ser det ut om du går in under Inställningar - Räkenskapsår och IB? Har du lagt upp 2017 där? För att kunna importera dina räkenskapsdata måste du först skapa räkenskapsår för varje år som du vill importera. Sedan importerar du IB för det första räkenskapsåret. Det är viktigt att börja importera från det äldsta räkenskapsåret och fortsätta i ordning, till exempel 2017-2018-2019 och så vidare. Observera att det bara går att lägga till ingående balans för det första räkenskapsåret. När ditt första räkenskapsår är avslutat och det är dags att skapa ytterligare ett år, förs de utgående balanserna för det första året automatiskt över till nästa räkenskapsår som ingående balanser. Hör av dig om du har några följdfrågor så hjälper vi dig gärna. //Tinna
Awesome