Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Fd medlem Ser att du redan har fått ett bra svar från @KABE Husbilsklubb. Jag kompletterar med en länken Överföring till Visma eEkonomi - Byt program Uppstår det några frågor eller funderingar på vägen så hjälps vi åt. Ha en fin dag //Tinna
Du registrerar fakturan mot leverantörsskulder, 2440, och betalningen regleras sedan mellan 2440 och 1930.Ett tips lägg in fakturor direkt så är det gjort, när sedan betalningen är gjord kommer den "in i " bokföringen
HejOm du skickar en Balansräkning per 2022-12-31 till casperkonig@gmail.comså kan jag hjälpa dig.Vänliga hälsningarRoffaK
Hej@AccountantfromHell_singland Majoriteten av kontona i kontoplanen går finfint att redigera, men precis som du säger så finns det ett antal som vi har låst för redigering. Det beror på två olika anledningar: Det ena är att kontot används i samband med fakturor (t.ex 1510 kundfordringar och 2440 leverantörsskulder) och där är det extra viktigt att kontot blir rätt för att bokföringen i sin tur också ska bli rätt. Det finns mycket logik i programmet som kopplas just till dessa konton. Den andra anledningen (och som är fallet med kontot i ditt inlägg) är att det specifika kontot används på en artikelkontering. Vi erbjuder ett par färdiga artikelkonteringar i programmet för att du ska kunna komma igång snabbt och enkelt med faktureringen. Hade du kunnat byta momskod på kontot så hade du behövt komma ihåg att gå in på artikelkonteringen och byta ut det kontot för att momsberäkningen på fakturan skulle bli rätt. Nu blev det en lång utläggning, men jag ville förklara logiken bakom det hela. Vi har för nu ingen avsikt att ändra detta i närtid då det inte bara är att öppna upp alla konton för redigering, utan det medför en hel del andra saker som behöver verifieras och fixas till samtidigt. Jag hoppas detta svarade på din fråga. Ha en fin onsdag! /Agnes
Hej @HenrikT Varmt välkommen som ny forummedlem 🙂 Det är alltid svårt att felsöka via ett forum i och med att vi inte ser helheten i din bokföring.Anledningen till att det blir som du beskriver kan bero på att vid årsskiftet flyttar sig beloppet i balansräkningen om du har positiva skulder/negativa fordringar. Om du har ett debetsaldo på exempelvis 2510, som när du har en fordran hos Skatteverket, så kommer Visma eEkonomi att lägga 2510 under Omsättningstillgångar - Skattefordringar. Detta hanteras precis som du nämner olika från program till program, och det finns ingen särskild inställning för att styra detta i eEkonomi utan det sker automatiskt vid årsskiftet. Om det fortfarande känns som något är felaktigt gällande dina konton i balansräkningen så är du välkommen att kontakta vår support så ska vi kika på hur det ser ut hos dig rent programmässigt. Ha en fin eftermiddag! /Tinna
Awesome