Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @irinas Om du har skickat in en ansökan om skattereduktion för rot eller rut hos skatteverket.se kommer du även få ett beslut om din ansökan. Beslutet kan du sedan ladda ner som en återrapporteringsfil i .json-format. Om du importerar återrapporteringsfilen med beslutet i programmet, kommer pengarna du får från Skatteverket automatiskt packas upp. Läs mer i avsnittet Importera återrapporteringsfil. Om du har lagt till bankhändelserna manuellt, kommer du även behöva registrera beslutsbeloppet manuellt. Bra information finns även i avsnittet Registrera avslag för rot- och rutavdrag från Skatteverket och här finns information även för dig som fått hela beloppet från Skatteverket. Lycka till! //Tinna
HejDet går inte att ta bort fakturor ur systemet utan Ångrade/Krediterade fakturor "Kvittas" mot varandra så att bokföringen nollas.De måste dock ligga kvar i systemet så att du har en obruten fakturanummerserie.Vänliga hälsningarRoffaK
Hej @Andfra Jag har tolkar dig som om du vill få upp olika e-postmeddelanden beroende på vilken artikel du plockat upp på kundfakturan när du ska skicka den via e-post. Stämmer det?Detta är inget som fungerar i dagsläget men du kan ha en färdig standardtext för e-post och den hämtas från Företagsinställningar - Övriga uppgifter. Om du vill så har du möjlighet att lämna ett önskemål direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi. I Visma eEkonomi finns det en knapp längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. Om jag har missförstått din fråga är du självklart välkommen att höra av dig och gärna förtydliga ytterligare så hjälper vi dig gärna. Välkommen som ny forummedlem 🙂 /Tinna
Tackar för all input.. Programmet ger inget felmeddelande om jag låter det vara så.. Så då tänker jag att jag kör så och som du säger att eget kapital och kassa/bank inte behöver vara samma! Thank U!
Hej @Fd medlem Inga problem 🙂 Saldot och bankhändelsernaär två olika filer från banken vilket är anledningen till att ditt saldo har uppdaterats. Om du bockar i Skicka ej till bank kommer ingen betalning att dras och inget bokföras för själva betalningen. När bankhändelsernasedan kommer in kan du matcha dem mot fakturorna som står som obetalda. Önskar dig en fin eftermiddag! /Agnes
Awesome