Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Håller med Roffakab, lägg in verfikationerna på nytt. Visst, 60 st är fler än noll men det låter helt hanterbart att knacka in dem på nytt. Just så att föreningen har sin ekonomiska redovisning samlad. Det kommer ni vara glada för i framtiden. Och dessutom får du ju då automatiskt rätt balanser med dig in i 2022, de hade ju annars varit tvungen att skriva in manuellt.
Ingen egentlig hjälp dessvärre, mest lite bakgrund/utvikning:Kruxet är väl att om du har aktiverat överföring av leverantörsfakturor till bank så är den i princip omedelbart skickad till banken så fort den är registrerad. När den väl är "uppe" hos banken tror jag inte banken (bankgirot) erbjuder någon funktion för att dra tillbaka den utifrån.Alternativet hade varit att eEkonomi kräver ytterligare ett steg, först registrera faktura och sedan skicka iväg den. Jag antar att Visma gjort bedömningen att den nuvarande varianten är bättre för de flesta.Gällande mail med PDF-fakturor som inte kommit fram: finns ingen funktion för e-post på Internet (SMTP) som kan någonsin garantera att mail verkligen kommer fram och det finns inget sätt att få en garanterad kvittens. Man kan som avsändare helt enkelt inte kräva det. Därav att Visma inte kan tillhandahålla sådan funktionalitet.Sidonot: kan rekommendera att, om det är möjligt, övergå till riktig e-faktura. Säkrare leverans än e-post och det finns tecken om att det eventuellt i framtiden kommer vara obligatoriskt att mottagande system kvitterar mottagna fakturor. Detta är redan nu (snart?) lag i t.ex. Danmark.
HejSjälvfakturor hanterar jag på detta vis:1. Scannar in som dokument.2. När betalningen kommer till Företagskontot matchar jag det som Övrig insättning/Egen kontering och bokför på intäktskonto + Utgående moms.3. Kopplar bilden till verifikationen.Att skriva en kundfaktura blir lite ologiskt då kunden valt rutinen med självfakturering.Vänliga hälsningarRoffaK
Hej @Fd medlem! Vid byte av bolagsform från Enskild Firma till Aktiebolag så behöver du upprätta ett nytt avtal med oss. Ta kontakt med vår försäljningsavdelning så hjälper dem dig med detta! Gott nytt år! /Tinne
Hej @Johanz! När du arbetar via Visma eEkonomi-appen och Visma Scanner så finns det idag ingen möjlighet att rita eller lägga in anteckningar så som du beskriver, så en rekommendation på en surfplatta är inte helt lätt att ge utifrån det.. 🙂 När ett foto tas med Visma scanner kan du däremot lägga in en anteckning eller kommentar innan dokumentet skickas vidare. Som du säkert vet så finns det en uppsjö av surfplattor, så det kanske är bäst att prata med ett företag som säljer surfplattor som kan hjälpa dig att hitta en som matchar dina behov? Båda apparna fungerar med Android och ska du använda Visma Scanner via surfplattan så är det bra att ha en med kamera. Om någon annan av våra medlemmar använder en surfplatta som ni tycker fungerar extra bra i ert arbete får ni gärna komma med era bästa tips! Önskar dig ett gott nytt år!/Tinne
Awesome