Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej ja att det skall fungera är vi rörande överens om...Och jag ringer supporten.
Hej! Tack för din fråga. Du kan byta ut konto 3051 mot konto 3991 om du skulle vilja istället, för att använda ditt egengjorda konto. Konto 3690 används för att ta bort den redan bokförda försäljningen via fakturan för att sedan redovisa vinsten eller förlusten på lämpligt konto. På så sätt så har man samma summa i kredit på 3051/3991 och sedan nollar bort det mot konto 3690 i debet samt får bokfört upp eventuell vinst eller förlust som blir det som påverkar resultatet. Det går också bra att välja både 3991 i båda förslagen, men det kommer inte synas på resultatrapporten då det blir i debet och kredit på samma konto. Ha det fint! Josefine
Om du använder 1790 som periodiseringskonto har du en rapport Kommande periodiseringar du skriver ut för avstämning.Om det är manuella verifikationer som lagts in på kontot behöver du ha en separat förteckning över dessa från bokslutet och löpande bokföring för att kunna se vad som ligger på kontot. I värsta fall - om det inte finns bokslutsbilagor med specifikation på kontots detaljer vid det senaste bokslutet - kan du få gå tillbaka flera år i den löpande bokföringen för att hitta vad saldot består av.
Tack själv och varmt välkommen tillbaka till forumet framöver. //Tinna 🙂
Hej @Lena Ernstsson, I programhjälpens avsnitt Registrera avslag för rot- och rutavdrag från Skatteverket har vi beskrivt stegen för hur du hanterar det i Visma eEkonomi. Rent praktiskt så tror jag att du får precis som du önskar vilket känns lite extra bra att förmedla 🙂 När du har registrerat ett avslag ändras kundfakturans status från ett gult till ett rött hus. I nästa steg är det dags att skicka en betalningspåminnelse under Åtgärder - Påminnelse till kunden, så att kunden vet att de behöver betala det resterande beloppet. Lycka till och välkommen tillbaka till forumet. //Tinna
Awesome