Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

@Mikael ÖstergrenFelet ligger inte enligt Visma i att den inte kan läsa av OCR.Enligt Visma så om fakturan från leverantören innehåller ett PG nummer nere vid betalningsuppgifterna så söker Ekonomi i första hand efter PG koppling med OCR, om leverantören inte är en PG leverantör med OCR så kommer INTE OCR att fyllas i automatiskt.Tar man bort PG numret så fungerar det med att OCR läses in automatiskt, OM leverantören är en BG OCR leverantör.Alltså är felet hur eEkonomi prioriterar inläsningen av information.Jag har kunder som använder sig av PG till kunder då det oftast är billigare än BG, tyvärr så kommer inte OCR med då, vilket är riktigt.Dock så har önskan gått att även fast PG står med och leverantören inte är en OCR PG leverantör så borde detta även fyllas i per automatik och inställning på leverantör bör möjliggöra vilket betalsätt den ska använda sig av.
Intäkter är vad du sålt för exklusive moms. Kostnader är dina utgifter exklusive moms.Moms är vare sig en intäkt eller kostnad, det är en avräkning mot Skatteverket. Den moms du tar in från dina kunder minus den moms du betalat till dina leverantörer ska betalas in till SKV. Du får veta hur mycket detta är för kvartalet genom att köra en Momsrapport under Bokföring.
Hej @Fd medlem Tack för att du hörde av dig med en fråga till oss. Tycker att du har tänkt väldigt rätt. För att lägga in detta så använder du mycket riktigt lönearten Förmån tabellskatt och sedan får du ange vad förmånsbeloppet på sjukvårdsförsäkringen är, det vill säga 60% av den totala kostnaden så bör allt bli rätt och riktigt sedan. Ha en fin dag och varmt välkommen tillbaka till forumet //Tinna
Var är det du vill ha RE efter betalning? Om du lägger in det på kostnadskontot när du bokför fakturan ligger det ju kvar på kostnaden - det ändras inte vid betalning som bara tar bort skulden och minskar banksaldot.
Hej Mikael! Ber om ursäkt att svaret har dröjt. Idag fick jag återkoppling om att detta är något vi har med oss inför framtiden men det är inget som vi planerar att införa i närtid. Önskar dig en fin eftermiddag! //Tinna
Awesome