Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

HejOm du skrivit fakturorna som momsfri försäljning så kommer din kommande momsdeklaration att bli fel. Där måste du flytta försäljningen från ruta 42 till ruta 41 Omvänd skattskyldighet.Huruvida du ska kreditera ovanstående fakturor och skriva nya till kunden får du avgöra själv. I annat fall får du göra en manuell justering i momsdeklarationen.Du bör informera kunden om denna justering och framförallt göra rätt i fortsättningen.Att sälja "momsfritt" kan påverka din avdragsrätt på ingående moms.Vänliga hälsningarRoffaK
Hej Jonas! Tack så mycket för ditt svar!Jag hade gjort precis som du, förutom att jag hade missat följande: "Klicka på denna för att skapa PDF utskriften till din dator..."I stället öppnade jag varenda faktura och sparade den! Men jag ska anteckna detta till nästa gång.Tack igen för att du tog dig tid!/Eileen
Hej MaudKa!Vi har bollat din fråga fram och tillbaka i teamet och kommit fram till följande: Ska man hårddra det hela så är en omstart det mest korrekta att göra på grund av allt ska vara rätt i ditt program. Men det är ju en hel del arbete med att göra detta så vi har kommit fram till att Lovisas svar i tråden fungerar fint. Om frågan med att kommentera att åren skiljer sig vågar jag inte riktigt svara på. Kanske ha du @Lovisa Ljungvall - Revidera mer information även om detta? Annars rekommenderar jag att du @MaudKa hör med din redovisningskonsult som säkert kan hjälpa dig. Ha en fin midsommar och välkommen tillbaka till forumet //Tinna
Hej!Om du inte fört in aktiekapitalet ska du lägga in det som ingående balans. D1930 k2081. Då är din diff borta.Fakturan ska tas med i bokslutet.
Tack för info, då vet jag lite mer 🙂/Louice
Awesome