Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej c_samfallighet! Du ändrar inställningarna för momsperiod under Inställningar - Företagsinställningar - Bokföringsuppgifter. Momsrapporter som redan är bokförda påverkas inte om du förändrar inställningen. Har du påbörjat en ny momsrapport och sedan vill ändra inställningen för momsperioden måste du stänga fönstret Ny momsrapport, ändra inställningen under Företagsinställningar - Bokföringsuppgifter och sedan skapa momsrapporten på nytt för att ändringarna ska komma med på den nya rapporten. Vill du ändra redovisningsperioden för redan bokförda momsredovisningar måste du ångra dem. Därefter ändrar du inställningen i företagsinställningarna. Sedan kan du skapa nya momsredovisningar med de nya perioderna. I vårt hjälpavsnitt Företagsinställningar under fliken Bokföringsuppgifter kan du läsa mer om hur du ändrar momsperiod. Jag hoppas att detta kunde hjälpa dig, annars är du självklart välkommen att återkomma så kikar vi vidare på det. Önskar dig en fin torsdag! /Tinne
HejDu ska även bokföra Skatteverkets debitering av preliminärskatt så ditt alternativDebet 1630 och Kredit 1930 (Din betalning)Debet 2518 och Kredit 1630 (SKV debitering)är det rätta. SKV debiterar ditt skattekonto på förfallodatum så om du betalar samma dag så kan du bokföra båda raderna i samma verifikation.Vänliga hälsningarRoffaK
HejKonto 5460 Förbrukningsmaterial duger utmärkt till dessa inköp. Vid större belopp och livslängd kan konto 5410 Förbrukningsinventarier vara bättre men det är lite upp till dig själv hur du vill ha det.Vänliga hälsningarRoffaK
Hej@Sir ThomasVi har hittat ett fel gällande notiserna i programmet som gör att notiser ibland visas felaktigt vid skapandet av fakturor för befintliga kunder. Vi håller på att åtgärda det här och kommer i samband med detta även se över hur funktionen fungerar. Detta kommer minska antalet notiser för er i eEkonomi. För nya kunder i programmet, som inte har information kring ROT/RUT på kundkortet, kommer det fortfarande dyka upp en notis vid skapandet av fakturor för husarbete. Detta för att underlätta skapandet av framtida fakturor.Som min kollega Tinna nämnde går det att skicka in ett önskemål kring förändringar i eEkonomi som når våra programutvecklare. Om det är några förbättringar som du ser bör implementeras tar vi tacksamt emot detta./ Hanna B
Tack snälla! Då är det bara öresutjämningen kvar, den fixar jag.
Awesome