Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Har du inte matchat inbetalningen i Kassa och bankhändelser? Det är där du ångrar matchning och gör om den
Hej Defiance! Jag kikade på Zettles hemsida och där står det såhär om momsfakturor för Klarna-avgifter: "Använd den här fakturani din bokföring, eftersom moms på avgifter behöver inkluderas när du ska rapportera ingående moms till Skatteverket. Du behöver inte betala något till Zettle och därför är betalningsvillkoren också “DO NOT PAY”" " I princip så verkar detta vara ett underlag till bokföringen för att kunna redovisa den ingående momsen på just Klarna-avgifterna. Om Klarna-avgifterna redan är bokförda så bokför du momsen på konto 2641 i debet och mot avgiftskontot i kredit för att minska kostnaden och redovisa momsen. Jag hoppas att detta hjälpte dig i din fråga, återkom annars så kikar vi på det igen. Trevlig helg! /Tinne
Hej Teo! Det är skillnad på resultat och pengar - du behöver bokföra resultatet för år 2020 som eget kapital på konto 2010 och ev. Andra ingående balanser som du fick fram från deklarationen 2020 om du inte redan har gjort det. Men om pengarna aldrig flyttades från ditt privata konto till företagskontot ska du inte lägga in dem på konto 1930, då får du fel saldo. Om pengarna inte fanns på företagskontot ska de alltså inte läggas in där. Eftersom att det är viktigt att det blir rätt i din bokföring så rekommenderar att ta kontakt med en redovisningskonsult som kan ge dig råd om hur du ska gå tillväga i din situation. Önskar dig en trevlig helg! /Tinne
Tack för svaret!Det verkar finnas funktionalitet för just detta när man manuellt matchar inbetalningen.Fick ytterligare en rad på 0,18 SEK mot 3740 när jag valde "Öresdiff" som anledning till diffen på inbetalningen jmf med fakturabeloppet.
Hej josephineem! Det går dessvärre inte att ändra inställningarna på ett företagskonto i efterhand, utan du behöver skapa upp ett nytt Valutakonto under Inställningar - Kassa- och bankkonton. Återkom gärna om något känns oklart eller om du har några andra funderingar. Trevlig helg! /Tinne
Awesome