Hej SHtech23!
Jag skriver mitt svar på svenska, men vill du att jag skriver något på engelska istället så är det bara att säga till.
Vi skulle behöva lite mer information av dig för att hjälpa dig på bästa sätt.Har du skapat din faktura med omvänd skattskyldighet, dvs. Har du markerat inne på din kund att de ska faktureras med omvänd skattskyldighet?
I vårt hjälpavsnitt Inställningar för att fakturera med omvänd skattskyldighet kan du se hur du gör inställningarna för att fakturera med omvänd skattskyldighet.
Att fakturan bokförs på konto3048 beror på vilken artikelkontering som du har använt på artiklarna i fakturan.
Har du ex. valt Varor 25% moms på en artikelkontering så kan du se vilket konto som kommer påverkas av omvänd skattskyldighet. Artikelkonteringen hittar du under Inställningar - Artikelkonteringar - Markera artikelkonteringen det gäller - Väljredigera.
Vill du använda dig av ett annat konto för just omvänd skattskyldighet kan du skapa en ny artikelkontering och styra den till önskat konto.
På kundfakturan som du redan har bokfört så får du göra en manuell ombokning enligt nedan om du vill föra över beloppet på konto 3300: 3048 - Debet 3300 - Kredit
Jag hoppas att detta kunde hjälpa dig i din fråga, återkom gärna om något känns oklart eller om det dyker upp några andra funderingar.
Önskar dig en fin dag!
/Tinne