Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej SHtech23! Jag skriver mitt svar på svenska, men vill du att jag skriver något på engelska istället så är det bara att säga till. Vi skulle behöva lite mer information av dig för att hjälpa dig på bästa sätt.Har du skapat din faktura med omvänd skattskyldighet, dvs. Har du markerat inne på din kund att de ska faktureras med omvänd skattskyldighet? I vårt hjälpavsnitt Inställningar för att fakturera med omvänd skattskyldighet kan du se hur du gör inställningarna för att fakturera med omvänd skattskyldighet. Att fakturan bokförs på konto3048 beror på vilken artikelkontering som du har använt på artiklarna i fakturan. Har du ex. valt Varor 25% moms på en artikelkontering så kan du se vilket konto som kommer påverkas av omvänd skattskyldighet. Artikelkonteringen hittar du under Inställningar - Artikelkonteringar - Markera artikelkonteringen det gäller - Väljredigera. Vill du använda dig av ett annat konto för just omvänd skattskyldighet kan du skapa en ny artikelkontering och styra den till önskat konto. På kundfakturan som du redan har bokfört så får du göra en manuell ombokning enligt nedan om du vill föra över beloppet på konto 3300: 3048 - Debet 3300 - Kredit Jag hoppas att detta kunde hjälpa dig i din fråga, återkom gärna om något känns oklart eller om det dyker upp några andra funderingar. Önskar dig en fin dag! /Tinne
Hej Daniel! Vi är inte riktigt med på vad det är du vill göra? Återkom och förklara lite mer så ska vi hjälpa dig sedan. Välkommen att höra av dig! Tinna
Hej Mikael! Vi skulle behöva kika tillsammans med dig i ditt program för att kunna tyda exakt vad som kan ha blivit fel vid momsberäkningen. Hör gärna av dig till våra duktiga kollegor på supporten så ska vi hjälpa dig i fortsatt felsökning i den kanalen istället. Önskar dig en fin måndag! /Tinne
Hej igen SHtech23, hoppas att du har haft en fin helg. Instruktionerna ovan fungerar också med kontantmetoden, du går tillväga på samma sätt. Önskar dig en fin måndag! /Tinne
Aktiekapitalet ska läggas in som ingående balans det första året, nu har du transaktion på det kontot som inte skulle varit med. Dvs din ingående balans skulle varit D1940 25000 K2081 25000.Om du lägger in dessa värden och stryker de två verifikationerna du redovisat i din fråga bör det lösa problemet.
Awesome