Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!Om du har integrationen med Zettle så hamnar försäljningen mot konto 1580. Insättningen på banken matchar du mot konto 1580. Du bör antingen ha bankkoppling eller klistra in bankkontot så att du kan stämma av det korrekt. På inbetalningarna står det Zettle på de transaktioner som gäller kortbetalningar och sen om du slagit in swishen också så kommer ju swishen direkt in på kontot. Bägge dessa insättningar matchar du mot konto 1580. Glöm inte att stämma av konto 1580 i kontoanalysen för ibland kan det ju vara så att man missar att slå in en försäljning och då får man det inte att stämma.MvhLovisa
Ah, bra att det löste sig iaf!
Hej!Kostnaden ska inte aktiveras om det är en reparation. Bokför på ett 56-konto alternativt 5500 är också passande.MvhLovisa
Jag skulle föreslå att du går in på den verifikation som skapades av fakturan och lägga in projektet där. Då blir det rätt i bokföringsrapporterna men inte i ev statistik. Om du vill ha allt rätt från fakturan och i bokföringen måste du kreditera och göra en ny faktura.
Hej Lotta, Precis som du säger tar den Periodiska sammanställningen med fakturor på fakturadatum även om de är bokförda eller ej. Medan momsredovisningen tar med försäljningen först när bokföring har skett. När man kör med kontantmetoden och redovisar moms per månad eller kvartal kan det bli en krock. Om man däremot hade redovisat moms årsvis hade problemet inte uppstått. Det fungerar även att använda faktureringsmetoden då det hade inneburit att Periodisk sammanställning och Momsredovisning redovisats i samma period. Då all försäljning direkt blir bokförd när du har Faktureringsmetoden och skapar en faktura. Vad gäller Visma eEkonomi så är ingen funktion stängd, vilket innebär att det idag går att skapa periodisk sammanställning vid kontantmetoden. Den här hanteringen är i dagsläget inget som vi planerar att ändra på. Jag rekommenderar att kontrollera vidare med Skatteverket hur det ska hanteras av er som företag så ni får till rätt inställningar för just er. Ha en fin dag! / Hanna B
Awesome