Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Ckarlsson! Du kan bara lägga in en momssats per artikel. Anledningen till det är att den momssatsdu anger styr vilka konton som den utgående momsen ska bokföras på. Bokföringskontonaär kopplade till en momskod sombestämmer i vilken ruta på momsredovisningen som bokföringskontona ska redovisas - varje momskod har en motsvarande ruta på momsredovisningen. Har du fler funderingar är du varmt välkommen att återkomma till oss här i forumet! Önskar dig en fin måndag! /Tinne
Hej, Tack för svar och nu förstår jag varför du har hanterat det som du har gjort även om det kanske är mer brukligt att man hanterar det som någon form av kundförlust. Tråden som du hänvisar till rör fakturor som ska kvittas mot varandra och det är inte riktigt samma sak som i ditt fall. Du behöver säkerställa om det verkligen är ok att skicka ut kreditfakturor med ett 14 månader gammalt fakturadatum. Anledningen till att jag hänvisar till Skatteverket är för att jag är mån om att jag inte ger dig några felaktiga råd som kan ställa till det för dig. /Tinna
Dra upp analysen på bredden ta tag i ett hörn så kommer alla siffror ;dra den till andra skärmen så är det super. Då kan man verkligen jobba rationellt med analyser ser e-ekonomi i den ena skärmen och analyser i den andra. Bästa uppdateringen på länge.
Så vitt jag vet: Nej.Det faller på flera begränsningar i eEkonomi:1. Man kan bara ange ett BG-nummer i under Företagsinställningar.2. Du kan bara ha ett samtidigt utseende på fakturor (du kan inte ha två samtidiga mallar med olika text).3. Beroende på vilken bank man använder kan det vara vanskligt att ha en bankkoppling till flera olika företagskonton ("checkräkningkonto") samtidigt. Möjligen fungerar detta om man har varsitt företagskonto/bankkoppling till i två olika banker.
Hej När vi beräknar fram vad som ska visas i likviditetsprognosen så tittar vi på följande: Summan av kassa- och bankkonton på startsidan + obetalda kundfakturor - obetalda leverantörsfakturor - moms - skatt - avgifter = summan Däremot är det så att i dagsläget så görs denna beräkning i början av veckan för ny likviditetsprognos och därför skulle det kunna vara så att den känns missvisande andra dagar i veckan om du t ex inte skulle gå in och kolla på måndagen av ny vecka. Vi håller på att kika över denna process och hur vi beräknar fram siffrorna. Jag uppdaterar i tråden när vi har mer information kring detta. Ha en fortsatt bra dag!
Awesome