Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!Jag tolkar det som att du redan gjort avskrivningar för 2019+2020 för byggnaden? Då måste du lägga upp en anläggningstillgång till för tillägget.MvhLovisa
Hej!När det gäller avvikelsen "Avvikande datum" så kan du se det bara som en information. Du kan godkänna momsdeklarationen så kommer den avvikande posten med på april 🙂MvhLovisa
Hejsan! Okej men då är jag med dig! 🙂 Eftersom du har ett så kallat elevföretag så kan din lärare styra över dessa företag och då även inaktivera företag när hen loggar in. Om din lärare följer följande steg så kommer du kunna inaktivera de företag du inte vill arbeta med: 1. Logga in med sin e-post och lösenord på vismaspcs.se 2. Klicka längst upp till höger på skolans namn 3. Klicka på elevföretag och där markera företagen för att sedan klicka på inaktivera. Önskar dig en fortsatt fin dag! /My
Hej Lena! I Visma eEkonomi finns ingen inställning där du kan välja att låsa möjligheten att skapa ett bokföringsår bakåt i tiden. Däremot kommer det alltid upp en fråga"Det finns inget räkenskapsår som innehåller datumet xxxx-xx-xx. Vill du skapa ett nytt räkenskapsår nu?" och så får man klicka ja eller nej. Sedan är det ju också så, i och med att du säkert följer Bokföringsnämndens riktlinjer rörande låsning av perioder och låser din bokföring, så går det inte att skapa bokföringsår bakåt i tiden. Då dyker detta felmeddelande upp: "Det gick inte att skapa året eftersom bokföringsperioden är låst". Vill du läsa mer om hur du gör för att låsa bokföringsår så finns bra information i programhjälpens avsnitt När och varför ska jag låsa bokföringen. Önskar dig en solig och härlig vecka! /Tinna
Tillägg till Roffakab är att du ändrar i kontoplanen så att konto 3010 har momskod 05(25 % moms) och därefter måste du gå in på varje transaktion och lägga till denna momskod på alla transaktioner som redan är gjorda. Du gör det lättast i kontoanalysen och söker på konto 3010. Hoppas det inte är allt för många transaktioner 🙂MvhLovisa
Awesome