Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hejsan Maud!Urbokföringsmässig aspekt så kan det finnas tillägg man behöver göra och tänka på underen omstart men det beror helt på anledning till omstarten. Men oavsett så är det är helt korrekt att denna ligger i kategorin för Visma eEkonomi eftersom det berör en omstart av programmet.När det kommer till din omstart så känns det som att du har gjort allt du behöver. Som jag tolkar det vill du göra om allt för 2020 men då ta med dig bokföring m.mfrån 2019 och det gör du genom en export och import av en SIE-fil. Sen kan det ju vara skönt att få behålla dina register också, så som kunder, leverantörer och artiklar exempelvis tänker jag. Jag skulle rekommendera dig att läsa vårt skrivna hjälpavsnittOmstart av företagsom beskriver exakt vad som rekommenderas att du gör innan respektive efter omstarten, jag hoppasatt den kan hjälpa dig en bra bit på vägen.Känns något minsta oklart så är du självklart välkommen att återkomma! 🙂/My
Det går att importera bara avdragen skatt och sociala avgifter bakåt i tiden för det blir ingen verifikation av dessa men när det gäller övriga transaktioner så kommer det skapas en verifikation och det är inte så bra om det gör det på gamla år som är stängda utan det får man rätta på nuvarande år. Jag skulle råda dig att ta hjälp av en konsult för stor risk att man snurrar in sig helt om det ligger ingående fel. Det löpande framöver tror jag du klarar med denna instruktion 🙂MvhLovisa
Om du lagt in leverantörsfakturan 2 gånger så kan du göra en kreditfaktura av den första och matcha mot "återbetalningen"Men det kanske finns andra som har ett bättre förslag
Hej!Det är ett minustecken som ska vara framför. Funderade också ett tag innan jag förstod vad som menades. 😃
Hej!Jag tolkar det som att du redan gjort avskrivningar för 2019+2020 för byggnaden? Då måste du lägga upp en anläggningstillgång till för tillägget.MvhLovisa
Awesome