Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Fd medlem Det som angivits ovan från mina kollegor gäller fortfarande.Det kan uppstå olika öresdifferenser eftersomSkatteverket har en avrundning och Bolagsverket en annan, så i detta fallet känns det inte somettfel i programmet. Ideklaration/årsredovisningstilläggetunderÅrsredovisning - Allmänna uppgifter - Avrundningsdifferenskan duvälja rätt ställe att placera differensen. Är det så du gjort när du försökt fixa det eller hur gick du till väga? 🙂 /My
Hej.Jag önskar en funktion om att kunna stämma av hopslagna matchningar med bankkontoutdrag.Vi har ungefär 100-150 swish-inbetalningar per månad som jag slår ihop per datum. Men när det kommer till månadsavstämningen så kan jag inte ta fram detaljerad information för att stämma av.Jag har ett bankutdrag på ca 5 sidor som jag får handgranska per styck under kassa- och bankhändelse för att göra avstämningen. Swish-inbetalninngar kan ha eftersläpningar som gör att alla kommer inte med vid en kopiering av kontoutdrag. Detta är verkligen tidskrävande, så finns det en möjlighet att få fram den information som listas vid hopslagningen för varje verifikation så vore det guld värt.Tack på förhand.Agneta
Hej Roger! Ytterligare ett företag till Visma eEkonomi smart kostar 89 kr/ månaden. Du är varmt välkommen att kontakta oss på supporten så kan vi hjälpa dig. Vad det gäller tillstånd för dig att hjälpa din far med bokföringen så verkar inte det behövas enligt den information jag fåttfram. Däremot så förstår jag det som att det oavsett vem som sköter bokföringen alltid är den som har den enskilda firman som ansvarar för att bokföringen blir rätt och riktig. Läs gärna mer på skatteverkets hemsida Bokföring - Vad kräver lagen?. Hoppas detta hjälper dig att komma igång, känns något oklart får du gärna återkomma. 🙂 /My
HejVitsen är att du kan ta ut resultatrapporter för vardera verksamheten separat. Har ingen effekt på momsen alls!
Hej Anders, Du kan ångra momsredovisningen så länge du inte har låst ditt bokföringsår och du ångrar alltid dina momsredovisningar i kronologisk ordning. När du går in under Bokföring - Momsredovisning är det viktigt att du i listläget klickar till höger under Åtgärder och inte på själva verifikationen som du ser till vänster. Här tänker jag att du bör kunna välja Ångra under Åtgärder. Om det inte stämmer vill jag be dig ta kontakt med mina kollegor på supporten som har möjlighet att koppla upp sig och kontrollera hur det ser ut hos dig. Välkommen att höra av dig! Tinna
Awesome