Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Att göra en omstart är verkligen en sista utväg tycker jag. Som byrå kanske du har möjlighet att göra ÅR i annat program eller skriva ut till word och justera datumen manuellt? Nu är skadan redan skedd men viktig att tänka på till nästa gång om du har fler kunder.Jag tror du måste ringa supporten i just detta fall för det kan vara så att det inte går att få tag i dessa kundfakturor. Det står iaf det när man gör omstarten.Och ett litet meddelande till Visma igen, jag tycker att Visma skriver tydligt att man ska vara noga med datum på första räkenskapsåret och kolla regbevis men ändå är det så otroligt många som missar detta. Det måste på något sätt bli ännu tydligare!! Med alla trådar om detta i forumet så är det ett problem uppenbarligen.MvhLovisa
Hej Jan, Jag har stämt av din fråga med mina kollegor och vi har kommit fram till att det är en svår fråga att svara på direkt eftersom det är ganska många regler gällande villkorlig aktietillskott. Våra rekommendationer är att du tar kontakt med din redovisningskonsult för bästa hjälp. När det gäller återbetalning så ska det ske vid årsstämman och det ska påverka det konto som du har bokfört på men eftersom du har bokfört resten på 2091 så ser det rätt ut men vi vill ändå uppmana dig att ta hjälp av din redovisningskonsult så allt blir rätt och riktigt. /Tinna
Tack för hjälpen Lovisa! Jag ska slå en signal till supporten samt se till in case of emergency att spara ned underlag från reskontror etc. Tack!
Hej!Jag köpte lager av kläder innan jag startade bolaget för att sedan sälja vidare till kunder. Jag ska nu bokföra dessa. Vilket konto ska dessa bokföras på? Inventarier antar jag gäller för egendomsförsäljning men vilket konto ska jag bokföra kläder på?Tack på förhand!
Awesome