Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Rose-Marie Watson!En anledning skulle kunna vara att din anställde finns upplagd med sin e-postadress på två olika företag som båda använder Vismas internettjänster eller produkter och har det andra företaget angivet som standardföretag när hen loggar in i appen eller på mina tjänster.Be din anställde testa logga in på vismaspscs.se - mina tjänster - klicka på sitt namn uppe i högra hörnet - klicka på den blå ikonen i rutanvälj företag -Välj standardföretag. Här kan hen bocka ur stjärnmarkeringen på företaget och spara. Skulle det vara detta som gör att hen får meddelandet i appen så ska detta vara löst nu.Hjälper inte detta eller om alternativen ovan inte fungerar så är ni varmt välkomna att kontakta oss på supporten då vi kan behöva ta del av kundnummer, e-postadresser och andra känsliga uppgifter jag inte vill att du delar här i vårt forum 🙂Ha en fin dag!/My
tack så mycket för hjälpen!
Hej Eddie_D!Tack för din fråga gällande iZettle. Förstår att det kan uppstå frågor kring integrationen samt hur det fungerar men kontering m.m så därav har vi skapat en youtubefilm Arbeta med iZettle och Visma eEkonomi. Där svara vi på dina frågor ovan, tex hur du ska tänka om du vill bokföra din försäljning månad för månad istället för dagliga transaktioner.För att förtydliga din sista fundering så ska du precis som du nämner kontera mellan ditt företagskonto och kontot du valt för fodran mot kortutgivare i dina inställningar. Summan ska då vara det belopp du har som transaktion på ditt företagskonto på ditt kontoutdrag på banken.Har du fortsatta funderingar så är du välkommen att återkomma till oss.Ha en fin eftermiddag! 🙂/My
Hej!Detta ska vi såklart reda ut tillsammans.1. Nej, du ska inte använda samma Visma eEkonomi till din Enskilda Firma som till ditt Aktiebolag utan här ska du ha två olika licenser. Detta för att du inte ska blanda din bokföring mellan de olika bolagsformerna eftersom det är två olika organisationsnummer. Vill du ha hjälp med dina licenser så är du varmt välkommen att kontakta oss på supporten.2. Om jag förstår dig rätt så vill du exportera dina artiklar (varor) från din Enskilda firma i eEkonomi och importera dem till ditt Aktiebolag. Detta gör du genom att exportera ett artikelregister frånInställningar -Import och export -Export av artikelregister. Filen kommer sparas på din dator och du kan importera den i ditt Aktiebolag. Tänkte du använda Visma eEkonomi till ditt nya aktiebolag också så gör du importen på samma ställe som exporten ovan.3. Vad du ska tänka på när det gäller ett byte från din Enskilda Firma till Aktiebolaget har jag hittat mycket bra och nyttig info om hos Verksamt.se i inläggetEnskild näringsverksamhet till aktiebolag. Ett annat tips är även att stämma av hos skatteverket, även där hittade jag inlägget Ombilda enskild näringsverksamhet till aktiebolag.Hoppas detta hjälper dig på vägen i ditt bolagsbyte. Ha en bra dag! 🙂/My
Hej HelenaHO!Precis som ni skrivit ovan så har korrigeringsverifikationerna gjorts i en annan period än den ursprungliga verifikationen vilket gör att felaktig period har påverkats. För att rätta upp detta så kan du skapa korrigeringsverifikationer som vänder dina korrigeringsverifikationer i perioden 190501-200430 så dessa nollas ut igen. Viktigt här är då att du gör verifikationen i samma period som den du ska korrigera, du kan utgå från samma datum.Ex: Ser verifikationen du ska vända ut som nedan: 1910 Debet 6570 KreditSå ska korrigeringen se ut som följande: 1910 Kredit6570 Debet. Nu kan du rätta din ursprungsverifikation och du ska tänka precis på samma sätt här som ovan. Alltså att du har tvärtom i debet/kredit och ser till att den ingår i samma period.Hör av dig om något är oklart.Ha en bra fortsatt dag!/My
Awesome