Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Ok då kör jag på det! Tack för svar!
Det betyder helt enkelt att informationen är skyddad från avlyssning när det skickas från eEkonomi till mailservrarna, ungefär på samma sätt som att information är skyddad när du handlar i en webbshop som använder HTTPS.Det får anses som ett grundkrav nu för tiden och bara nånting som funkar i bakgrunden.Vad som händer efter mailet har levererats kan vi dock inte påverka, då är det mottagarens säkerhetsinställningar som tar över.
Hej Pedram!Använder du den så kallade "manuell betalningen" av leverantörsfakturor, så att du kan betala dessa viaBokföring - Verifikationer där du plockar upp 2440?Och att det är där du inte ser fakturan så du kan plocka upp den och betala?Är inte riktigt med på vad du menar med "metod 2", så förklara gärna det om jag missförstått hur du gjort 🙂Utländska fakturor fungerar inte med det tillvägagångssättet. Detta då du alltid enbart bokför i SEK i slutändan, och manuella verifikationer är ju alltid direkt i SEK.En utländsk faktura ska bokföra med valutakursdifferens och detta görs automatiskt när du gör det genomkassa- och bankhändelser (om du har belopp i den utländska valutan synlig).Det är därför smarast att, i eEkonomi Smart, betala utländska fakturor direkt genomkassa- och bankhändelser 🙂Ha en trevlig dag!/Sofia
Hej Ronnie!Ja, du kan skapa en kredit utan att ha fått från leverantören. Bara gå tillInköp - Leverantörsfakturor - Ny leverantörsfaktura. Bocka i rutan för kreditfaktura och skapa den så som Moa rekommenderade ovan 🙂Den kan du sedan kvitta mot kommande debetfaktura du lägger in.Ha en härlig dag!/Sofia
Hej M Risberg,När du skriver att den skrivna hjälpen om Årsredovisningen kunde fyllas ut med mer information som beskriver olika situationer, vad syftar du på då för situationer? Återkoppla gärna med lite tips och förslag på hur du tycker att den skrivna hjälpen kan förbättras och med vilken information så kan vi se över det. Tack så mycket för dina synpunkter!/Fanny
Awesome