Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Skriv adressat först och sedan c/o på samma rad
Hej Sven,Vi tar till oss ditt önskemål och jag tar det vidare till vår utvecklingsavdelning.Däremot är det så här idag, att en reskontrafaktura kan du kvitta om du även skapar upp en kundfaktura kredit som en reskontrabokad faktura.Det gör du under bokföring - verifikationer - ny verifikation.Du kan inte skapa en kreditfaktura på den under åtgärder och kreditering då programmet inte har några artiklar med artiklekonteringar på den.Först när en kredit existerar ås kan du kvitta din delbetalda faktura mot en kreditfaktura på samma belopp./Cecilia
Härligt med ett sådant snabbt svar!
Hej Chriskaffe, Om jag förstår dig rätt så har du på den felaktiga fakturan tryckt påÅtgärder -Kreditera för att kreditera hela beloppet/fakturan. När du använder denna funktionen så kommer det skapas en kreditfaktura som blir obetald, den kommer alltså inte kvittas mot debetfakturan automatiskt utan det måste du göra själv. Detta görs på kreditfakturan underÅtgärder-Kvitta- här får du plocka upp den debetfakturan som kreditfakturan ska kvittas mot.Det finns dock en funktion som gör detta automatiskt, den hittar om du går in på den felaktiga fakturan -Åtgärder -Ångra faktura.Då kommer det skapas en kreditfaktura som automatiskt kvittas mot debetfakturan. Du kan läsa mer om funktionen i det skrivna hjälpavsnittet Ångra en kundfaktura. Det går såklart bra att göra som du har gjort nu, att kreditera hela fakturan och manuellt kvitta den mot debetfakturan, denna funktion är även smidig om du till exempel vill delkreditera en faktura. Om du har några andra funderingar får du gärna återkomma i tråden! /Fanny
Det fungerar om du inte har stängt den tidigare månaden. Om du gjort det och inte vill öppna den igen får du bokföra kvittona i denna månad, det är också helt ok.
Awesome