Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

du matchar den mot betalningen som gjordes
Då är jag med!Håller med dig att det känns som en naturlig plats, ska se vad jag kan göra 🙂
Hej Tomas,Om jag kollar på bilden ovan och slår ut beloppen så kommer jag fram till att det slutligen blir:3922 - 3925,99 debet1910 - 3925,99 kreditSom jag förstod att du egentligen ville ha det så var det:3922 - 4179,29 kredit1910 - 4179,29 debetFör att korrigera det så kan du skapa en korrigeringsverifikation - Bocka i de två översta kontona, du ser då nedanför i korrigeringsverifikationen att det automatiskt kommer upp samma belopp fast i motsatt debet/kredit.Det går även att korrigera det genom en manuell verifikation där du då vänder det som har skett i de två översta kontona för att enbart ha kvar det som har skett i de två understa kontona.Ett tips är att gå till Bokföring - Transaktionsanalys och där söka på t.ex. konto 3922 för att se saldot på kontot och även vilka verifikationer som har påverkat saldot.Återkoppla gärna om du undrar över något mer.Ha det fint!/Theodor
Det krävs nog en liten work-around för att få till detta i eEkonomi. Jag skulle göra en manuell verifikation och flytta de 300 kr från kto 1689 (K) till 1930(D) (eller vilket bankkonto du nu använder). Sen betala av resten av fakturan mot bankkontot. Då blir banksaldot rätt igen och fakturan helt betald.Visserligen blir det 2 poster på 1930 som inte hänt i verkligheten men med en bra förklaring bör det funka i alla fall./Annica
Aha! Då blev det ju mer logiskt. Tack!
Awesome