Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

....finansiella kostnader och intäkterMikael
Hej Elenae,Precis som Chriskaffe skriver så kan du genom att lägga till en ny textrad på fakturan skriva uppgifter om tider som du har arbetat etc. Om du vill hålla koll på vilka tider du har arbetat i samband med kund och projekt har vi ett bra tillval som heter eEkonomi Tid, det fungerar till eEkonomi Smart. I programmet registrerar du tider på kund och projekt för att sedan skapa fakturaunderlag som kan överföras direkt till eEkonomi. Du kan läsa mer om tillvalet på vår hemsida.Har du några fler funderingar får du gärna återkomma!Ha en fin dag,Fanny
Hej Oscar,1. Enligt Skatteverket ska du fylla i belopp för personalkostnader exklusive den särskilda löneskatten.2. I den bilaga som Theodor länkade i förra kommentaren så skriver Skatteverket såhär om underlag för särskild löneskatt på pensionskostnader: "Uppgift om underlag för särskild löneskatt på pensionskostnader lämnar du om företaget tryggat pension genom premie för tjänstepensionsförsäkring, överföring till pensionsstiftelse eller avsättning enligt tryggandelagen. I underlaget för särskild löneskatt på pensionskostnader ingår också utbetalda pensioner som inte betalas ut enligt lag eller p.g.a. tjänstepensionsförsäkring, t.ex. direktpension. Skatt ska betalas med 24,26% av det beskattningsunderlag som du fyller i vid punkt 1.1. Observera att det är underlaget, inte skatten, som ska redovisas. Om beskattningsunderlaget är negativt ska det fyllas i vid punkt 1.2 i stället."Informationen om fråga ett läste jag på sida 30 och informationen i fråga två läste jag på sida 34 i bilagan som du återigen kan hitta i dokumentetSkatteregler för aktie- och handelsbolag.Hoppas detta klargjorde dina funderingar, om du fortfarande har frågor får du återkomma!/Fanny
Ja det är underlagerEget kapital stärks - ökar - med egna insättningarMikael
Hej Mattias,Om jag i eEkonomi underBokföring - Årsavstämning kollar på flikenKostnader och intäkter så står det där att om man har intäkter som är bokförda på detta året men som avser kommande år och som överstiger 5000kr så kan man boka om beloppet till konto2990 - Upplupna kostnader och förutbetalda intäkter. I ditt fall så skulle det bli en bokning:3992 Debet2990 KreditVidare på sidan står det att man ska vända denna verifikation på nästkommande år.Skapa en ny manuell verifikation och ange datumet till första dagen nästkommande år. Använd samma konton i verifikationen du precis skapade, men flytta beloppen mellan debet och kredit.Ha en fin dag!/Theodor
Awesome