Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Ja20 % av anskaffningsvärdet istället för 25 % på restvärdetMikael
Hej Christoffer!Härligt att du fick hjälp av de flesta uppgifter Fanny gav dig 🙂När det gäller Nedsättning av egenavgifter är det lite klurigt att förstå sig på. Jag hänvisar dig till skatteverkets inlägg omEgenavgifter kring detta.Annars kanske det finns någon annan här på forumet som har koll på hur du ska hantera det?Ha en fin helg!/ Linnéa
Hej Steelfocus!I ditteEkonomi Smartkan du gå tillFörsäljning - Kunder - Ny kund. Lägg upp kunden du skall fakturera och välj önskat land och valuta.Gå sedan tillFörsäljning - Kundfakturor - Ny kundfaktura. Plocka upp kunden och skapa fakturan 🙂Jätteenkelt och smidigt!Då jag inte vet vilken valuta du ska skapa fakturan i, eller om du fått råd om att lägga moms på fakturan eller inte, så skapade jag en standardkund till Norge i mitt eEkonomi.Valde land Norge och valuta NOK. Bockade inte i rutan för "fakturera med moms...".Fakturan ser då ut såhär när jag skapade den:Artikel 1, 1000kr/timmen = 933,80 NOK.Moms 0 Kr.Totalbelopp= 933,80 NOK.Bokföringen ser ut såhär:D 1510 Kundfordringar (pga faktureringsmetoden i mitt bolag)K 3045 Försäljning tjänst utanför EG momsfri (momskod 40,0%)Är det något sådant du tänker dig?Förklara annars lite mer vad du tänkte på så grottar vi ner oss ännu mer.Ha det gott!/Sofia
Tackar! Jag gjorde ett försök till och det funkade nu. Misstänker att jag kan ha blandat ihop USD och Euro förra gången. Jag brukar variera beroende på var kunden bor så kan mycket väl vart det.Mvh//Andreas
Hej FannyEfter mycket efterforskning så har jag hittat felet, det låg i Administration.Av någon anledning hade det blivit några saker som blivit dubbelbokförda, revisorn hade sett felet men inte åtgärdat det. Nu väntar jag bara på att få siffror på felen från revisorn och hur jag ska skapa verifikationer för att få ordning på mina konton.Med vänlig hälsning, Mikael Thalin
Awesome