Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Det gäller även för order och offert!/ Linnéa
Hej! Kul att du är igång med eEkonomi! Precis som Lars säger kan du gå in underBokföring-Rapporter(tidigare hette det utskrifter) och skriva ut din verifikationstlista. Annars är det på varje enskild verifikation du kan välja att skapa PDF och skriva ut. Sen vill jag poängtera att du inte enligt lag behöver skriva ut dina verifikationer. Jag rekommenderar dig att läsa artikeln Digital bokföring vs papper som beskriver hur du behöver spara din bokföring. eEkonomi sparar allt digitalt 🙂 Men det är upp till dig hur du vill hantera din bokföring! Ha en fantastisk dag / Linnéa
Hej Christoph!Då det inte längre behövs, enligt de nya K2-reglerna, så finns det inte längre någon not eller stöd för det.Det kommer säkerligen se konstigt ut för alla som haft de noterna tidigare, men då beslutet är taget och gäller alla mindre företag är nog Bolagsverket insatta i det 🙂Du kan läsa mer i inläggen Årsredovisning i mindre företag och Förändringar i årsredovisningslagen om det känns klurigt. Det är en djungel, det här med årsredovisningar och deklaration.Ha det gott!
Vilket datum står det på kreditnotan? Står det ett datum på 2017 så blir ju momsredovisningen fel, dessutom krediteras ju också försäljningskontot 3xxx (?) och då blir ju kostnaden/resultatet fel också. Jag skulle rekommendera dig att alltid utfärda kreditnotan det datum du gör den (typ), i alla fall inte samma datum som fakturan.
Awesome