Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej MikaelJ!Jag är inte helt hundra med på hur du menar.Kommer fakturorna över från ert externa affärssystem in i eEkonomi och landar på 1510? Skapas det upp fakturor för dessa som hamnar under Försäljning - Kundfakturor? Eller hamnar dessa enbart i bokföringen på 1510?Vad exakt är det du önskar göra med saldot på 1510? Om du önskar registrera fakturorna som betalda konterar du enligt följande:1510 K1930 DFinns fakturorna under Försäljning - Kundfakturor så kan du istället klicka på en faktura och välja Åtgärder - Inbetalning för att registrera detta.Återkom om det är något annat du önskar, så kikar vi vidare!Trevlig helg!Moa
Claes!Mycket bra idé att lägga upp det hela på ett tillfälligt konto och stämma av i efterhand. Har man rutinen att göra avstämningarna vid varje månadsskifte fungerar det klockrent. Jag gjorde på det här viset själv på ett annat arbete och det var det enda sättet att få bokföringen helt korrekt.Med vänlig hälsning Lena
Ja, skattedeklarationen är arbetsgivaravgifter och avdragen skatt som du rapporterar till Skatteverket varje månad.Lämpligt konto är 7412Premier för individuella pensionsförsäkringar.Löneskatt betalas av dig som arbetsgivare för pensionspremierna för din anställde. Din anställde får ingen skatt nu eftersom hen inte fått någon pension utbetald.Löneskatten kommer med på din slutskattsedel.
Tack för ditt svar. Har läst mig till på annat håll hur jag ska bokföra själva försäljningen av just en förvaltningsfastighet. Det var inte speciellt knepigt trots allt. För dem som vill få en bra förklaring http://www.bokforingstips.se/artikel/bokforing/forvaltningsfastigheter.aspx
Hej Rickardw!Som det ser ut i dagsläget går det fortfarande inte att flytta/sortera om konton i resultat- och balansräkningen i eEkonomi.Dock vet jag att utvecklingsavdelningen har påbörjat ett arbete med att undersöka vilka förbättringar som kan göras i befintliga rapporter samt se om ytterligare rapporter behöver läggas till.Du får gärna lämna din önskemål på den här länken, vi blir väldigt glada över respons.Så får vi hoppas att det kommer något fiffigt!Ha det fint!Moa
Awesome