Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej!Angående ditt första förslag att kunna öppna en faktura direkt i webbläsaren, istället för att alltid behöva spara ner den och öppna den i datorns pdf-program, så lägger jag det vidare som en idé. Förutsätter då att du skriver ut dina fakturor och postar dem som brev till dina kunder, så skulle också vilja passa på att istället tipsa om vår Autoinvoice-tjänst. Med den skickar du iväg dina fakturor per post, men ett enda knapptryck inifrån programmet. Den går då vidare, direkt från programmet, till en fakturaväxel som skriver ut den och postar den åt dig. Du slipper alltså således allt administrativt arbete som tillkommer i att posta en faktura. Läs mer om tjänsten i artikeln om Visma Autoinvoice.Angående din andra fråga om att kunna hantera och skriva ut flera fakturor på en och samma gång, så har vi delvis stöd för det. Om du sparar dina fakturor i Utkastet, så kan du därifrån skriva ut allihopa samtidigt. Men om du redan skrivit ut dem i förstaläget, så kan man inte göra detta i efterhand tyvärr.Hoppas du fick svar på dina frågor, annars är det bara att återkomma./Karl
Hejsan!Eftersom att självfakturering brukar hanteras på samma sätt som vanlig fakturering, är det datumet som styr. Detta får ni möjligen se över om ni vill att det påverkar en annan bokföringsperiod.Om du brukar periodisera dina arbeten bör du kunna göra det även i detta läget.Återkom gärna om det dyker upp fler funderingar.Ha en fortsatt fin dag!/Hanna
Hej!Så länge er bokföring är korrekt och att ni är säkra på att momsen inte ska redovisas i momsrapporten - då kan ni ta bort beloppet från momsredovisningen.Detta gör ni genom att leta fram er verifikation under Bokföring - Verifikationer - Åtgärder - Korrigera momskod - Lägg Ingen momskod. Då kommer beloppet att plockas bort från din momsrapport så länge den inte är skapad. Isåfall får du ångra momsrapporten och skapa om den på nytt för att värdena ska uppdateras.Hoppas detta besvarade er fråga.Ha en fortsatt fin dag!/Hanna
Hej Viola!Är det någon specifik utskrift du syftar på?När jag väljer att göra utskrifter men inte plocka upp någon resultatenhet - då blir utskrifterna i stående format.Undantaget är Huvudboken - där kolumnerna följer med även om du inte ser några belopp. Vill man ha den i stående format kan man inte ha "Använder projekt" och "Använder resultatenheter" ifyllt inne i företagsinställningarna.Jag ser till att ta detta vidare.Ha en fortsatt fin dag!
din kontering ser rätt ut under förutsättning att försäljningen inte är konterad tidigare i din bokföring"normalt" (med fakturering från eEkonomi) så konterad det 1930 D, 1510 K. (1510 är kundreskontra)
Awesome