Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Förstår inte frågan. Ett leasingkontrakt innebär inte att du äger bilen. Du hyr den. Därför ska du inte bokföra något 1240 kontot alls. Däremot skall ev första förhöjd leasingavgift bokas bort. Den bokas bort mot leasing kostnad. Ev andra kostnader kan du boks där oxå.
Stort tack! Det fungerade. Måste varit det enda jag inte provat.
Går att göra genom att redigera på leverantörskortet och bocka bort "OCR".Klicka på "Inköp" sedan "Leverantörer" och därefter den leverantör du vill redigera och välj sedan "Redigera".
Tack för svaret! Då blev det enkelt, och då tror jag att jag förstår....i och med att de redan är bokförda som en skuld dvs, lev skulden likvärdig med övriga skulder.. å inget jag ska flytta då den hänger med över bokföringsåren. 🙂
Hej Lenk Media!Här ser du exakt vilka regler som gäller för låsning av bokföringen.Det står också följande angående upplåsning av bokföring; "..det får göras i undantagsfall om du har låst av misstag innan du bokfört färdigt eller gjort avstämning. Upplåsningar och vad som gjorts efter upplåsning syns i programmets behandlingshistorik, så det går alltid att se i efterhand vad som gjorts och när".Antingen låser du upp perioden och bokför händelsen eller bokför du den i perioden du befinner dig i nu. Jag skulle rekommendera att du först kontrollerar med Skatteverket, hur dom vill ha in en eventuell rättning av momsredovisningen. Vill dom att du skapar en helt ny momsredovisningen för perioden det gäller, som händelsen faktiskt skedde i? Eller räcker det att du lägger till den på nästa momsredovisning?Återkom gärna med svar om vad Skatteverket säger! 🙂Ha det fint!/Moa
Awesome