Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Lenk Media!Här ser du exakt vilka regler som gäller för låsning av bokföringen.Det står också följande angående upplåsning av bokföring; "..det får göras i undantagsfall om du har låst av misstag innan du bokfört färdigt eller gjort avstämning. Upplåsningar och vad som gjorts efter upplåsning syns i programmets behandlingshistorik, så det går alltid att se i efterhand vad som gjorts och när".Antingen låser du upp perioden och bokför händelsen eller bokför du den i perioden du befinner dig i nu. Jag skulle rekommendera att du först kontrollerar med Skatteverket, hur dom vill ha in en eventuell rättning av momsredovisningen. Vill dom att du skapar en helt ny momsredovisningen för perioden det gäller, som händelsen faktiskt skedde i? Eller räcker det att du lägger till den på nästa momsredovisning?Återkom gärna med svar om vad Skatteverket säger! 🙂Ha det fint!/Moa
Hej Moa, tack för svaret. Det är fixat nu. Jag hade tänkt för och tagit 0,25 istället för 0,20. Däremot så stämmer inte moms rapporten med 60 kr ändå ich jag hittade inte felet så jag skockade in den ändå 🙂
Hej!Om du går till Inställningar - Artikeletiketter och klickar på etiketten det gäller, och klickar Redigera. Har du knappen Ta bort nere till vänster där?/Moa
Hej!På företagsnamnet uppe till höger i programmet, kan du välja vilket språk du vill ha det på (svenska eller engelska)./Karl
Börja med att skriva ut kontoutdrag från bokföringen på kontot för banken. Börja med januari månad; skriv inte ut hela året i ett svep, det blir övermäktigt.Sedan kopierar du kontoutdragen från banken (låt originalen vara ifred) och så tittar du på siffrorna längst ner till höger vad som är utgående på bankkontot sista januari (enligt bankens siffror) och på ditt kontoutdrag från bokföringen sista januari. Stämmer de överens, gör likadant med februari.När du hittat en månad som inte är lika, tar du fram en överstrykningspenna. Gå rad för rad och måla över det som är samma siffor på kontoutdraget från banken och på utskriften från bokföringen. Kvar blir diffen. Åtgärda felet på samma datum som transaktionen ägt rum enligt banken.Man kan stämma av på olika sätt, men för mig är det här det enklaste sättet. Det bästa är att när en månad är slut, så tar man och gör så här direkt. Jag stämmer av samtliga balanskonton på det här sättet varje månad, så slipper jag ett års arbete med avstämningar i början av januari varje år.Lycka till, Lena
Awesome