Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

För bokföringen skull så behöver du inte ha med VAT-numret på själva verifikationen, så det funkar finfint på det sättet som du har gjort!Väljer du att skapa fakturor så gör du det enbart för kommande inbetalningar, inte dem som du redan har registretat. Annars kan det bli dubbelbokfört och det blir mer tokigt 🙂 Det stämmer att Visma eEkonomi idag gör en automatisk öresavrundning när du skapar fakturor. Det du kan göra när du matchar inbetalningen mot fakturan är att välja att differensen på örena ska bokas bort som en öresavrundning.Vad jag kan tyda på Skatteverkets hemsida så stämmer det! Ett tips är att använda deras tjänst Viktiga datum så får du full koll på när olika rapporter ska lämnas in.
Ja, jag ser inte annat än mittenverifikationen ställer till det. Den första nollar momsen och bokar upp på 2650. Betalning från SKV nollar 2650 när du får tillbaka pengar.Ett alternativ är att gå in på just den verifikationen och välja "åtgärder" och därefter "skapa korrigeringsverifikation" och sen bocka i rutorna så de hamnar 2650 K och 2012 D.
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Ändra i årets resultat efter klarmarkering och låsning. Hej, jag har klarmarkerat och därmed låst mitt räkenskapsår, men hade ändå glömt att göra avskrivningar (som påverkar resultatet). Kan jag låsa upp, korrigera resultatet och börja om?
Hej!Om jag förstår dig rätt finns fakturan upplagd under Försäljning - Kundfakturor - Obetalda kundfakturor.Och under Kassa och bankhändelser finns en omatchad delbetalning som avser just den fakturan.Programmet kikar framförallt på beloppet för att kunna matcha en faktura automatiskt. En delbetalning i detta läget matchar alltså inte totalbeloppet av fakturan. Men det är enkelt att matcha manuellt. Klicka på Matcha. På bokföringshändelse väljer du Inbetalning från kundfaktura. I listen kan du sedan välja vilken faktura betalningen avser. Bokför!Ha en bra dag!/Moa
Awesome