Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Ja okey, då har jag gjort rätt 🙂 tusen tack !
Hej!Om du registrerar en leverantörsfaktura under Inköp - Leverantörsfakturor och lägger upp bokföringskonton så kommer samma bokföringskonton föreslås på leverantören nästa gång. Det gäller också konton för öresavrundning.De bokföringsförslag som du skapar under Inställningar - Bokföringsförslag plockas inte upp på leverantörsfakturan utan används vid Manuella verifikationer eller i avstämningen under Kassa- och Bankhändelser./Anna
Hej!Jag får det korrekt hos mig.Kontrollera gärna under Försäljning - Artiklar vilken Artikelkontering du har valt på artikeln. Det är denna tillsammans med inställningen på kunden som styr bokföringen.Under Inställningar - Artikelkonteringar kan du sen se hur de olika konteringarna bokför dina försäljningar.Om du inte hittar felet så skulle jag vilja veta vilka inställningar du har på EU-kunden, om det är valt Privatperson eller Företag, om du har fyllt i organisationsnummer och om tjänsten du säljer är enligt reglerna för MOSS eller om det är en "vanlig" tjänst./Anna
Försöker svara lite snabbt och vettigt.Fråga 1. Ja det är möjligt att bakåtdatera fakturornaFråga 2. Om orsaken är statlig inkomstskatt så bör du fakturera utförda jobb.Det du kan göra för jag antar att du har enskild firma eller HB med tanke på statlig inkomstskatt pga fakturabeloppen är att periodisera hela den överskridande del till år när det går sämre.Alternativt löser ut periodisering det år du byter bolagsform till tex AB och planerar det årets löneuttag ur ditt AB så att du slipper statlig inkomstskatt.Gott nytt år
Hej!Jag förstår problemet, att hanteringen blir osmidig.Jag ska absolut ta det vidare som ett önskemål till vår utvecklingsavdelning.Kanske hjälper det dig att skriva ut en verifikationslista när alla avskrivningar är klara istället? Då får du det i alla fall samlat på samma utskrift. Du hittar denna utskrift under Bokföring - Utskrifter - Verifikationslista.Klicka påNy utskrift.Här kan du göra vissa urval för att bara skriva ut just verifikationerna för avskrivningarna.Hoppas det besvarade din fråga!Gott nytt år!/Moa
Awesome