Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej,Så här hanterar jag bokföringen av arbetsgivaravgifter mm (händelser på skattekontot).När inbetalningen sker, vanligtvis den 12:e var månad så bokar jag D 1630/K 1930. Därefter inget mer just vid det tillfället.När månaden är slut så tar jag ut ett kontoutdrag för perioden från skattekontot och bokför samtliga händelser på skattekontot (förutom insättningar och utbetalningar) som en av de sista verifikationerna för månaden och stämmer av saldot på skattekontot mot 1630 i huvudboken.Hanterar det på det sättet eftersom man inte själv kan bestämma till vilka skatter och avgifter insättningen ska gå samt att man då även kan fånga upp eventuell ränta eller andra kostnader som tillkommit.
Hej,Om det avser rättelse fg år så kan du stryka krediteringen på konto 2730 och istället göra krediteringen direkt på kostnadskontot.Om du normalt använder 7510 (löpande var månad vid lönekörning) så tycker jag att du ska lägga ett nytt konto, t ex 7511 som du döper till Arbetsgivaravgifter, rättelse tidigare år. Detta för att du ska ha rätt saldo på konto 7510 i förhållande till utbetalda löner under året.//Carina
HejDu har tolkat det rätt.Vänliga hälsningarRoffaK
Tack!!Det är enklaste vägen förbi momsrapporten:)MvhEva
Awesome