Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Tack för Svaret Lars!
Det är det jag försöker beskriva; du får skicka kopior på din dokumentation som visar att du bara förmedlat hennes betalning vidare och förklara att det är vad du kan bidra med.Mikael
Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Bokföra fakturaförsäljning (Resurs Bank), kreditering av den och avdrag i nästa f.... Jag sitter och ska bokföra (fakturametoden) en faktura som jag sålt till Resurs Bank. Fakturan var senare krediterad pga av tvist med slutkunden. Denna faktura gjorde Resurs Bank senare avdrag för i en senare utbetalning för en såld faktura. Kan nån hjälpa mig vilka steg jag ska ta för att bokföra detta?Ursprungsfakturan är på 3750 kr inkl moms (25%). Ska denna bokföras först som vanligt, som om den skulle skickats direkt till kund?Avräkningen jag fått från Resurs Bank för denna faktura:Summa fodringar godkända (1st): 3 750,00AvgårKreditavgift/del credere: 84,37Faktura avgift: 45,00Summa avgifter exkl. moms 129,37Moms 25% 32,34Summa avgifter inkl. moms 161,71Överfört till avräkningskonto 3 588,29Utbetalningsspecifikationen:Ingående saldo Momsbelopp AvräkningskontoFakturabunt xxxxxx 32,34 3588,29Senare skickade jag en kreditfaktura till Resursbank för hela beloppet 3750 kr. Ska denna bokföras som en vanlig kreditfaktura också? Som om den hade skickats till slutkunden?I en ny fakturaförsäljning till Resurs Bank såldes en faktura för 31250 inkl moms (25%).Avräkningen såg ut så här:Summa fordringar godkända (1st) 31 250,00AvgårKreditavgift/del credere: 703,12Faktura avgift: 45,00Summa avgifter exkl. moms 748,12Moms 25% 187,03Summa avgifter inkl. moms 935,12Överfört till avräkningskonto 30 314,85Utbetalningsspecifikationen:Ingående saldo Momsbelopp AvräkningskontoÅterkrav: Kreditfaktura -3750,00Kreditnota / "Slutkunden" 11,25 -56,25Fakturabunt xxxxxx 187,03 30 314,85 Totalt 198,28 26 508,60Utbetalning -26 508,60Är det någon vänlig själ som har erfarenhet av detta och som skulle kunna förklara hur allt detta skall bokföras och vad som skall användas som bokföringsunderlag till vad?Ytterst tacksam för hjälp.
Hej,Tack för att du tar dig tiden att svara och hjälper mig med hur jag löser bokföringen.För att svara på dina frågor:* Jag har bankkoppling i eEkonomi.* Felet med händelse 1 var att betalningen inte gjordes i form av euro vilket gjorde att deras verifieringssytem ej kunde hantera betalningen. Pga. detta fick vi inte tillbaks summan vi skickade till dem.Mvh,Fredrik Adolfsson
Hej,kan inte se att det ska finnas någon anledning att lägga upp 2018 om ingenting ska bokföras detta år. Din utgående balans 2017 torde ju vara helt nollad.
Awesome