Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Det borde fungera ja.Varför gör du det till en ny bankhändelse?Mikael
HejDefinitionen av vad som räknas som export kan du se här:https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2017.7/329352.htmlScrolla ned en bit så kan du läsa detta:Export som omfattas av 5 kap. 1 § första stycket MLNedan finner du några vanliga exempel på omsättning utanför EU (export) som omfattas av5 kap. 1 § första stycket ML.Exempel: Export när varan endast finns utanför EUEtt svenskt företag köper en vara från ett företag i USA för att sälja varan till en kund i Mexico. Varan transporteras direkt från USA till Mexico. Det svenska företaget omsätter inte varan inom landet enligt5 kap. 2-3 §§ ML. Omsättningen är därför gjord utomlands enligt5 kap. 1 § första stycket ML. Omsättningen är inte gjord i ett annat EU-land och är därmed en export.Det innebär i sin tur att din försäljning enligt din beskrivning är att betrakta som export - oavsett att den inte varit inom landet
Hej Thomas,Jag bifogar en länk till Skatteverkets hemsida med där du kan läsa mer om vilka regler som gäller för handel med Bitcoin.Trevlig helg!/Alexander
Hejsan!Jag har inte hört talas om det att man brukar dela upp leasingen på två olika balanskonton eftersom att det påverkar samma del i bokföringen. Jag ser dock inget fel i det och jag har även själv testat det i mitt program och tycker att det ser okej ut. Som svar på fråga 1 så skulle jag säga att du inte behöver göra något mer vid bokslutet än att kontrollera balansräkningen så att det ser korrekt ut.Som svar på fråga 2 så finns periodiseringen planerade eftersom det är förberett i januari 2018. Precis som den första gången du genomför periodiseringarna så kommer du att få en fråga om att skapa upp ett nytt räkenskapsår när du väljer att genomföra periodiseringarna för 2020. Du kan välja att genomföra periodiseringarna när du själv vill och jag skulle även här rekommendera dig att kontrollera balansräkningen så att det ser korrekt ut.Du kan även jämföra det med tråden:Bokföra leasingbil, för en Enskild Firma - eEkonomidär min kollega Per har skrivit hur bokföringen av en leasingbil samt hur periodiseringen kan se ut.Hoppas svaret hjälpte dig och om du har några fortsatta funderingar så får du gärna återkomma i tråden.Mvh. Theodor
Awesome