Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Eftersom jag inte använder lager artiklar så går jag på erfarenhet.Vid upplägg av artiklar i datorn skall inköpskostnad anges för respektive artikel. Sedan sätter ni ett försäljningspris/listpris som motsvarar en normal förtjänst på artikeln. Glöm inte att bocka i 'Lagervara' vid registrering av artiklarna om ni vill ha koll på lagersaldot.Kopiera sedan artikeln och skapa en ny med nytt artikelnummer, ändra det som behöver ändras, spara och upprepa för nästa artikel tills alla är upplagda.Sedan kan ni välja att lägga upp en generell medlems-kund:100 (typ)OBS!Vid direktförsäljning med kontant/kort betalning skallINTE FAKTURAanvändas utan KONTANTNOTA. Ange kunduppgifter på notan och om den är kontant betald eller swischad/kortbetald.Skriv ut och lämna som kvitto till kund.Sist men inte minst ska ju allt redovisas och ev kontanter sättas in på ert bankkonto.Det är ju inte förbjudet att sälja med förlust men ni bör ju ha koll på vad ni har i lager och vad det kostar och vad ni får in.//rg
Glöm detta, jag hittade Transaktionsanalysen,,,,
Fortsatt lycka tillMikael
Resor i tjänsten kan bekostas av ert bolag.Boendet på annan ort i samband med tjänsteresor kan också bekostas av ert bolag.Mikael
tackar