Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej, Eftersom pant återbetalas av Pantamera så har vi lagt upp egna konton för pant. Vi använder oss av 4009. Där bokför vi när vi betalar för pant(inköp) och även när vi sedan får betalt för pant av Pantamera.
Det du beskriver blir korrekt Det går även att bokföra första betalning som ett förskott spegelvända återbetalningen och kostnadsbokföra Det sistnämnda är nog mer korrekt då du aldrig fått underlag på 3 minus 2 artiklar Mikael Pettersson
Jag har fått en skatteförfrågan under 2017, där de frågade om omsättningen i momsrapporten inte stämmde överens med inkomstdeklarationen för 2016. I svaret framkom att lönebidraget skall ingå i ruta 42 i momsrapporten.
Det du beskriver kan nog liknas vid kontant betalning av köp. Därför torde det vara ok att bokföra din försäljning utan att betrakta den som ett förskott.Poängen med att bokföra förskottsbetalning är att inte behöva momsredovisa eller inkomstredovisa pengar innan de är en faktisk inkomst.Men det tillämpas bäst när tiden mellan betalning och leverans överstiger enstaka dagar 🙂Mikael Pettersson
Hej Hekmat1957Om du inte redan har funnit någon som kan hjälpa dig så skulle jag kunna hjälpa dig. Nås på info@taredovisning.se eller 0700494828. Mer info om mig finner du på www.taredovisning.seHa en fortsatt bra dag.Med vänliga hälsningarTheresa
Awesome