Precis som Thurfoto säger så räcker det med en verifikation, det behövs ingen bankhändelse eftersom du inte har gjort inköpet med företagets pengar.Kika gärna in tråden Betalat inköp med privata pengar i en enskild firma - eEkonomi för att få mer hjälp.
Hej hej!Min kollega Moa har skrivit ihop ett inlägg som beskriver hur du hanterar kostnader över ett årsskifte. Kika gärna in hennes tråd Supporten tipsar: Hantera kostnader och intäkter och årsskifte.Det låter som att du är mitt i ditt årsavslutsarbete och då vill jag samtidigt tipsa om vår checklista för årsavslut.
Hej hej!Ja det är en djungel det där. Det borde framgå av fakturaunderlaget eller fakturainformationen från respektive leverantör.Använder själv Netflix så kikade på fakturainformationen där (hittade underKonto - Faktureringsinformation) och där står det t.ex ett Holländsk VAT nr.Finns det andra användare som har har kostnader från dessa företag som kan hjälpa till?
HejDu kan skapa en kredit-faktura som du kvittar mot den felaktiga och skapar en ny rätt faktura som du skickar till kund. Då blir det rätt för kunden som då betalar rätt belopp.Det är också lättare att följa vad som hänt i bokföringen.//Annica