Nu när ni ändrat färgerna till ännu ljusare måste ni ge oss möjligheten att välja mörkt läge. Det går inte att sitta med det här skarpa ljuset. Jag sitter vid datorn hela dagarna/kvällarna med andra program och då är mörkt läge verkligen att föredra.
Håller helt med. Innan var det lättare och mjukare för ögat med färgerna och fonterna. Nu är det väldigt ansträngande att kolla på och framförallt flyter allt ihop i kassa/bank för mig och svårare att urskilja.
Håller med fullständigt.
Tror inte någon gillar den nya färgsättningen.
Om inte annat så skulle man kunna välja själv vilka färger man vill ha.
Gör om och gör rätt!
Hej igen!
Jag fick precis info om att vi har gjort en justering som förhoppningsvis känns tydligare. Hör gärna av er med era synpunkter.
Hej, Jag vet inte exakt vad det är som har justerats, om det är att raden man håller pekaren över blir ljuslila nu, minns inte att jag såg det igår och det är isåfall en förbättring. Men för mig är det fortfarande hårt för ögat att jobba i programmet nu när i princip allt är vitt.
Det kanske är en smaksak också, men jag tycker utseendet nu ser gammalt/omordent och "billigt" ut. Det var verkligen bättre innan.
Hej Tinna,
Jag gillar inte heller det nya. Det känns som om någon tapetserat om mitt arbetsrum utan att jag fick vara med och välja tapeter.
Snälla fixa så att man kan välja om man vill ha tillbaka gamla utseendet.
Mvh
Hanna
Nä, det finns ingenting som blivit bättre med den här uppdateringen. Färgerna är en sak men det stora problemet för mig är att det är alldeles för ljust. Mycket jobbigt att titta på. Det måste ni göra något åt snabbt.
Hej på er och tack för er feedback!
Vi kommer se över och justerar sådant som påverkar tillgänglighet och tydlighet, till exempel färger med för låg kontrast, så snart som möjligt.
De färger som rör Skatt och Bokslut och som du @MiasRedovisning nämner har ändrats av misstag, och en korrigering är på väg.
Hej, jag gillar inte ni ändrat färg på tex knappar.
I Kassa-bankhändelser är det som är klart att bokföra lila istället för grönt. De som ska matchas är numera vita istället för orange.
Igår höll jag på att missa att boka alla vita rader - såg endast den lila. Trodde de andra raderna var klara. Önskar få tillbaka de gamla färgerna.
Även inne i Skatt och Bokslut har man tagit bort den gröna färgen på klarmarkerade kontroller, svagt ljuslila på flaggor och en grå **bleep** med en liten grön **bleep** med en bock i för de som är klara. Trafikljus färger är känns bra: Grönt tuta och kör, orange - varning och rött för det som inte stämmer.
Önskar att ni ändrar tillbaka till de gamla färgerna.
Ja!
Trafikljusfärger är något som är inprogrammerat i oss sedan barnsben och det är det som ögat dras till.
Vad gäller layout och så vidaare önskar jag att det kunde bli lite "renare" så som man ser i Visma.NET, Procountor, Visma Administration men även i FN. Som det ser ut idag, ser det mer ut som ett "billigt" program, vilket det inte är. Mer proffsigt utseende skulle sälja bättre. Titta på de andra programvarorna och ta efter!
Mvh Lena
Problemet med förra färgerna var för mig som färgblind helt hopplöst.
Men, håller helt med att det inte ser bra ut nu och är alldeles för ljust! Jag jobbar mycket i appen med ordrar, där finns ett mörktläge, det funkar kanon. men jobbigt nu att man drar sig för att sitta med spiris vid datorn.
Jag håller med. Efter en dags arbete med starka, ljusa färger får man huvudvärk på kvällen. Vad var det för fel med den tidigare designen? Det finns massor av saker som skulle kunna förbättras i programmet, och sidans färg eller utseende är det minsta av alla problem. Jag hoppas bara att den mörka färgen inte visar sig vara ett extra betalt alternativ.
Kan man ändra tillbaka till det gamla gränssnittet?
Det nya är stökigt och suddigt
Jag instämmer, trodde inte det var sant när jag såg färgändringarna, ser väldigt omodernt ut och svårare att arbeta i.
Färgerna är verkligen inte bra. Man får väldigt ont i ögonen efter en stund. Måste kunna ändra färger själ. Väldigt dåligt att ändra färg utan att man kan justera och välja färg själv. Sitta vid bokföringsprogrammet en stund och ögonen rinner.
Verkligen en otrevlig upplevelse att jobba med det nya alltför ljusa layouten. . Ge oss istället alternativ att testa en ny layout och låt oss ge feedback innan ni tvingar den på oss.
Copyright 2026 Visma Spcs. All rights reserved.