Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

wallsoft
NY MEDLEM

Problem med att klistra in kontotransaktioner från Länsförsäkringar

Hej,

Jag har märkt att Länsförsäkringar nyligen verkar ha ändrat utseendet eller formatet i listan över kontotransaktioner på internetbanken. Tidigare kunde jag enkelt kopiera transaktionerna och klistra in dem direkt i Spiris Ekonomi utan problem.

Nu får jag däremot felmeddelandet

"Kunde inte tolka det som klistrades in"

Det verkar alltså som att formatet på den kopierade informationen inte längre känns igen av Spiris Ekonomi.

Är det någon annan som har stött på samma problem, eller vet om det finns någon lösning eller uppdatering på gång?

Tack på förhand

Vänliga hälsningar,

Magnus 

6 SVAR 6
Tobblo
NY MEDLEM

Fungerar inte för mig heller, får samma fel.

Hej,

Länsförsäkringar Bank verkar ha designat om sidan med aktuella transaktioner i internetbanken och efter det kan inte Visma eEkonomi tolka det jag kopierar och klistrar in i Kassa/Bankhändelser vilket funkade senast förra veckan.

Jag kan dock välja ett kontoutdrag som de skapar för varje månad. Kopierar jag från ett sånt så funkar det. Problemet med det är att LF Bank "släpper" ett sådant efter den sista varje månad. Så just nu måste jag vänta till 30 november tidigast för att kunna kopiera novembertransaktionerna.

Någon fler som har erfarenhet detta?

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @wallsoft @Tobblo @Jan S_

Jag har skapat ett ärende på detta och väntar på ett internt svar. Skriver till er så snart jag får mer info. 

/Tinna

Yvonne36
UTFORSKARE

Finns det någon återkoppling på detta? Kommer det fixas fort? ta lång tid? Är ju en viktig funktion som inte längre fungerar. 
Det spär på i alla fall min lust att byta bokföringsprogram ännu mer....inte mycket som fungerar längre...

Egenkonsult
MEDLEM

Även jag har samma problem med Länsförsäkringar. 

@Tinna Gunnarsson  Kan ni höra med Länsförsäkringar när den automatiska bankkopplingen mot Spiris kan ske? Det känns väldigt omständigt att en storbank som Länsförsäkringar är inte integrerat med Visma men de är integrerat mot Fortnox.  

Jag ringde Visma supporten förra veckan och de menar att det är Visma's anvar att lösa det med bank. Känns som det är så många kunder som behöver det och det borde prioriteras av Visma. 

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @wallsoft 

Just nu har jag tyvärr ingen ny information om ärendet. Jag lovar att uppdatera er här så snart jag får mer information från teamet.

/Tinna