Hejsan.
Har ett litet mysterium som jag tänkte det kan vara bra om ni får reda på. Skickade iväg en färdig årsredovisning via funktionen i Bokslut till Visma Sign den 27/6, kunden signerade den 250628 vilket framgår av både infon på årsredovisningen och i Visma Sign.
Men i Visma boksluts funktion så står det "Signerat 2025-06-26"!?
Hur går det till? Skärmklipp här nedan där den övre raden är årsredovisning och undre två avser årsstämmoprotokoll vilket för övrigt stämmer...
Hej @AccountantfromHell_singland
Vi har tittat närmare på händelsen och det som sannolikt har hänt är att Bokslut alltid hämtar signeringsdatum från det senast skickade dokumentet via integrationen med Visma Sign. Om det av någon anledning skickats ytterligare ett dokument för signering efter årsredovisningen så hämtar Bokslut signeringsdatumet från det senaste dokumentet, även om det inte var årsredovisningen.
Det är väldigt ovanligt, men det kan uppstå om man exempelvis skickar flera dokument för signering i olika omgångar, och sedan raderar eller hanterar dessa i efterhand. Då kan datumet ibland inte längre stämma överens med det som står på själva årsredovisningen.
För att rätta till detta behöver du gå in manuellt i Bokslut under dokumentet "Underskrifter" och ändra till det korrekta datumet.
Tack för att du flaggade för detta och Glad Sommar ☀️
Hejsan och tack för svar... Men jag får inte det att stämma. Jag skickade iväg årsredovisningen först och sedan årsstämmoprotokollet 250627. Bägge är signerade 250628 enligt signering och upplysning i Visma Sign. Den senaste signeringen före det var 250606.
Och trots det så uppger Visma Bokslut att årsredovisningen signerade 250626, och den information uppkommer ju först efter att signering skett.... och ett helt obegripligt datum...
Hej @AccountantfromHell_singland
Då rekommenderar jag att du slår en signal till supporten som kan felsöka på ett helt annat sätt än vad vi kan göra via forumet.
Välkommen att kontakta supporten
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.