Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Mia2025
MEDLEM

Anställd får plötsligt access denied i appen

Hej,

Har haft flera som helt plötsligt inte kan logga in i appen för att se sitt lönebesked.
De får meddelande access denied.
Jag som administratör har inte gjort någon ändring på de anställda.
Varför blir det så?
Och vad ska man göra för att det ska funka igen?

5 SVAR 5
CarinaEsp
CHAMPION

Hej,

Vi har haft samma problem. Det löste sig efter lite strul. Hjälper det inte att ta bort appen och installera den igen så starta om telefonen. Ni kan ju testa med att bara starta om telefonen innan ni börjar att ta bort och installera på nytt.

Teknikens under 🙈

//Carina

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

@Mia2025 

 

Och om inte Carinas lösning hjälper så ringer du oss på 0470-70 60 00 så felsöker. 

 

Trevlig helg! 

Mia2025
MEDLEM

Det löste sig efter mycket strul och så ska det inte behöva vara. 😞
Jag meddelar alltid att de ska uppdatera appen, sin telefon, starta om telefon. men det har inte hjälpt..
Jag har inaktiverat användaren o synkat igen och sedan aktivera o synka igen. 
Tycker Spiris ska ta fram en instruktion hur man ska gå tillväga när detta uppstår så att man inte själv ska behöva hålla på o testa massa olika saker... 

Hej @Mia2025 

 

Jag förstår att det är frustrerande när det krävs flera försök innan problemet löser sig. De steg vi har föreslagit (uppdatera app och telefon, starta om, reinstallera, samt in-/aktivera och synka användaren) är tyvärr de lösningar som finns idag.

 

Vi tar med oss din feedback om att det behövs en tydlig instruktion när "access denied" dyker upp om problemet uppstår igen är det allra bäst att ni kontaktar oss direkt på 0470‑70 60 00, så kan vi felsöka i realtid och förhoppningsvis hitta orsaken snabbare.

Problemet med att kontakta er är att man ofta får vänta i ett par timmar på att komma fram till er support. Visst man kan be att de kan ringa upp, men då kanske man inte är tillgänglig när de ringer. Så man undviker det så mycket det bara går. (men det är väl precis det ledningen för Visma/spiris vill) Tyvärr har er supporttillgänglighet försämrats avsevärt de senaste åren - går bara ringa, inte maila eller chatta. Där är era konkurrenter avsevärt mycket bättre!!