Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

annahelena
MEDLEM

Återanställning med nytt semestervillkor

En tidigare anställd slutade 20190630, hade då visstidsanställning med semestervillkor 30.

Allt lön och semester från den perioden är utbetald och markerat slutlön utbetald. Ingen skuld kvar på semesterskuldlista.

Nu ska han återanställas 20251201, tillsvidareanställning med semester 10.

Har tagit bort bocken i har slutat, och angett nytt anställningsdatum.

Kan inte ändra till semestervillkor 10, får felmeddelande:

annahelena_0-1760003769820.png

Hur ska jag lösa detta?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @annahelena 

Det låter som att det finns en gammal post kvar i kalendariet som behöver raderas innan du kan ändra semestervillkoret.

Gå tillbaka i kalendariet, ta bort posten (förmodligen ligger den långt tillbaka) och prova igen.

Behöver du hjälp att hitta posten så ringer du supporten på 0470-70 60 00.

Jag hittade hjälpavsnittet Återanställ en tidigare anställd i företaget där du hittar info som kan vara användbart. 

Hej och tack för svar.

Det ligger flera poster i kalendariet med semesterersättning, alla har en bock, som jag antar betyder att de finns med på en lönekörning. Ska jag behöva korrigera (=ta bort) alla??

Får meddelande : korrigerade av nästa lönekörning. Tänker så att den gamla semesterersättningen inte kommer med  på framtida körningar?

Hej @annahelena 

Om ett snabbval har en bock på sig så bör de vara uppplockade på en lönekörning och då ska de inte störa bytet av semestervillkor. Här behöver vi koppla upp och titta på hur det ser ut i ditt program så ring oss på 0470-70 60 00 så kan vi koppla upp och felsöka tillsammans med dig. Jag blir jätteglad om du återkopplar till mig så jag vet att det har löst sig för dig. 

Välkommen att kontakta oss!