Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Åsa Lindström
UTFORSKARE

Föräldraledighet i Visma Lön 600

Hej,

Vad jag förstått kan inte Visma Lön 600 hantera föräldraledighet per barn. Men om anställd är duktig på att lägga kommentar i Visma lön anställd varför syns då inte kommentar i Visma lön 600 i lönekörningen?

Sedan undrar jag varför man inte kan bocka ur "frånvaron är semestergrundande" när anställd registrerat frånvaron i Visma lön anställd vid lönekörning, utan att man måste byta en massa lönearter i lönekörningen?

Någon annan som har bra tips att hålla kolla antal semestergrundande föräldradagar i Visma Lön 600?

Hälsningar Åsa

1 SVAR 1
Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej Åsa! 

Kommentaren som den anställde kan lägga är avsedd för Anställd och följer inte med till Lön 600. Angående ej semestergrundande föräldraledighet så går det att öppna snabbvalet direkt på lönekörningen och bocka ur semestergrundande istället för att byta lönearter. Önskvärt hade såklart varit om det skedde per automatik, men det är så programmet funkar idag. Jag skickar vidare detta som ett önskemål! 

För att hålla koll på antal semestergrundande föräldradagar i Lön 600 rekommenderar jag dig att kika på ackumulatorlistan. Du hittar den under Utskrifter - Övrigt - Ackumulatorlista. Ackumulator väljer du Föräldraledighet semestergrundande (den som passar). Här finns massvis med olika ackumulatorer vilket kan vara bra att känna till framöver.

Trevlig midsommar! 
/Ebba