Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @ullabritt Jag tolkar det som om det är bokföringsunderlaget som du syftar på i och med att du vill se vad som är bokfört på varje resenhet. Detta kan du inte få summerat per resultatenhet men jag har ett annat tips. Prova att du går in via Spårning - utgå från Bokföring. Sedan kan du göra urval på en specifik resultatenhet och se vad som är bokfört på den resenheten vid varje lönekörning. Kanske skulle det kunna fungera för dig? Annars skulle jag rekommendera dig att ta ut de listor/rapporter som du behöver från ditt bokföringsprogram. God fortsättning och välkommen tillbaka till forumet. //Tinna
Hej@Anneli Sv Det stämmer att vi sedan version 2022.4 har gjort lite förändringar i semesterskuldlistan och detta efter önskemål från användare.Är det så att många har feedback på de förändringar som har gjorts så får vi självklart se över om det är något som behöver ändras ytterligare framåt. De förändringar som har skett är bland annat som du noterar hur vi väljer att presentera semesterförskottet i utskriften. Numera påverkar även semesterförskottet arbetsgivaravgiften om man har markerat rutan Visa även förskott vilket den inte gjorde tidigare. Vill man inte ha med den i beloppet för arbetsgivaravgiften så kan man börja med att ta ut utskriften inklusive förskottsskulden och notera beloppen på den.Därefter tar du ut semesterskuldlistan på nytt utan förskottssemestern så räknas den ej in i arbetsgivaravgift på skuld eller i den totala skulden. Om man ska eller inte ska ta man med förskottsskulden är upp till var och en. Man kan välja att tillämpa den så kallade försiktighetsprincipen och inte ta med semesterförskottsskulden alls i bokföringen om man förutsätter att den ändå kommer räknas bort inom 5 år. Gott Nytt År!/Cecilia
Hej @Fd medlem Vi har sammanställt en checklista med de olika stegen som ska göras i olika delar av programmet när en anställd slutar på företaget. Kika på den och har du några följdfrågor är du varmt välkommen att höra av dig. Gott nytt år //Tinna
Hej Staffan! Det är samma löneart för både hel- och deltids sjukskrivningar, när det är en deltidssjukskrivning så ändras á-priset till ex 50%. Jag förstår att det kan se lite otydligt ut, så om du vill förtydliga detta till de anställda så kan du lägga in en förklarande textrad med exempelvis. "Observera att beloppet endast avser 50%-igt avdrag". 🙂 Jag hoppas att detta kunde hjälpa dig med din fundering, återkom gärna annars så kikar vi på det! Önskar dig en riktigt god jul! /Tinne
Hej @12312131 Betalar du ut en lön i december månad så kommer arbetsgivardeklarationen för den lönen tillhöra december som redovisningsperiod. Om lönen som betalas ut i december avser arbetet i november har ingen betydelse utan det har med själva utbetalningsdatumet att göra. Vi rekommenderar inte dig att hantera detta på något annat vis utan det är så hanteringen bör vara. Stäm gärna av med din redovisningskonsult eller en lönekonsult om hur de ser på saken. Och sist men inte minst - varmt välkommen tillbaka till forumet. //Tinna