Hej Linda_21!
Jag har bollat din fråga med min kollegor och här har vi landat i att vi gärna ser att du tar kontakt med supporten, så att du kan visa precis hur du vill lägga upp det för att vi ska kunna ge dig en så bra lösning som möjligt.
Slå gärna en signal till mina duktiga kollegor på supporten när du har möjlighet så visar de gärna dig hur du skulle kunna arbeta.
Önskar dig en fin dag!
/Tinne
Hej Linda_21!
Det stämmer att det bara är administratören som kan ändra en schemalagd dag, attestansvariga kan inte gå in och ändra en schemalagd dag.
Jag förstår att det hade underlättat arbetet för er, så du får gärna gå in och lägga detta som ett önskemål under Feedback och Förslag i Visma Lön Anställd, då inkommer det direkt till våra produktutvecklare.
Varmt välkommen tillbaka till forumet!
/Tinne
Gå in på henne i Anställda, flik 5 - semester. Där ser du hur semesterdagarna är fördelade. Om hon ska få 10 dagar förskottssemester skriver du i 10 i rutan för förskott. När du sedan markerar i Kalendariet så tar systemet först hennes betalda semesterdagar och resterande går som förskottssemester.
Hej@stabo_Vad fint att du fick hjälp at@Tinna GunnarssonJag har varit ledig en vecka och varit helt avskärmad från mail och dator, riktigt skönt 🙂//Carina