Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej@stabo_Vad fint att du fick hjälp at@Tinna GunnarssonJag har varit ledig en vecka och varit helt avskärmad från mail och dator, riktigt skönt 🙂//Carina
Hej,Om de är sjuka så registreras ingen timlön när du lägger in sjukfrånvaro. Det som ska redovisas är karensdag och sjuklön.Nu har jag inga timanställda så jag är osäker på hur det redovisas med de nya reglerna för karensavdrag, men tror att du kan hitta i hjälp eller kolla med supporten.
Slutlön för en anställd som slutar.
Det sker ingen automatisk bokföring av den minskade semesterlöneskulden, det får du hantera manuellt. Men när en anställds semesterdagar är nollade och personen inte längre är anställd kommer semesterskuldlistan från löneprogrammet inte att inkludera någon skuld för den personen.
Hej Lina-Marie! Precis som du skriver så betalas slutlönen ut månaden efter den månad som den anställde slutar. Detta görs för att alla avvikelser och händelser ska kunna justeras och betalas ut på slutlönen. I hjälpavsnittet Checklista när anställd slutar kan du läsa hur du betalar ut slutlön steg för steg vilket kan kännas tryggt att ha även om det känns som om du har jättebra koll. Snyggt jobbat och välkommen tillbaka till forumet. //Tinna