Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Här går vi igenom hur du kan bokföra semesterskulden utifrån semesterskuldlistan.
Hej Monica! Ja vi har på grund av hög sjukfrånvaro tvingats att stänga telefonerna vid 15 och jag kunde absolut ha skrivit det till dig. Förlåt! Men snyggt jobbat och stort tack för att du återkopplade till mig. Trevlig helg! Tinna
Hej Linda_21! Du kan lägga upp en egen period under Redigera avtal - OB-regler. Klicka på plustecknet längst ner till höger i listan och därefter på pennan för att lägga till en period. Välj Skapa ny för att lägga uppen egen period. Dock behöver du, som jag skrev ovan, skapa upp en OB-regel för respektive dag för att få det utfall du beskrev i ditt inlägg. Återkom gärna om du har fler frågor! /Tinne
Hej Ale, Omföretaget tillämpar förskottssemester och ni har intjänandeåret året innan aktuellt semesterår så kan du betala ut förskottsdagar vilket det låter som du redan har gjort. Semestertillägg betalas inte ut vid uttag av förskottssemester. Om du vill betala ut semestertillägg för dessa dagar gör du det manuellt via lönearter.Läs gärna mer i programhjälpens avsnittHur betalar jag ut förskottssemester till en nyanställd? Vill även passa på att slå ett slag för hjälpavsnittenFår en anställd ta ut semester som man håller på att tjäna inochSkillnad mellan förskottssemester och uttag av semesterdagar under innevarande semesterårdå jag vet att många av våra kunder funderar på just detta. Har du några följdfrågor eller funderingar så är du välkommen att höra av dig till oss i forumet. Ha en fin dag! Tinna
Ok, kollade med FK, och det stämmer det som du säger, hen ska personligen ansöka om sjukpenning hos FK, tackar ditt svar.