Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej, Är inte rutanSemestertillägget betalas ut vid uttagstillfället markeradunder Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Semester - Ändra semestervillkoroch du betalat ut tillägget via snabbvalet Semester, ersättning såkommer programmet känna av att semestertillägget redan betalats ut. Både vad det gäller sparade dagar och kvarvarande betalda dagar. Ha en fin fredag! /My
Hejsan, Jag var inne i Srf konsulternas pdf. om korttidsarbete som jag tycker ger riktigt bra information, även gällande semester som finns på sida 12. Där tolkar jag det som att semesterlön hanteras som tidigare och beräkning görs på ordinarie lön men att detta kan skilja sig om företaget har andra regler och belopp i sina kollektivavtal.Samma sak skriver dem omintjänandet av semester, att dettanormaltinte ska påverkasav korttidsarbete. Det finns mycket information som jag tror och hoppas kan hjälpa dig kring dina funderingar,men kan vara bra att kolla med ert kollektivavtal också för att säkerställa om något speciellt gäller där. 🙂 /My
Hejmaand01, Vad jag förstår har du nu kontrollerat allt som min kollega My föreslår ovan men hittar inte hur detta kan ha uppstått? Då rekommenderar jag att du tar kontakt med mina kollegor på supporten så får de titta närmare på hur det ser ut i ditt program. Förresten, du skulle även kunna dubbelkolla så allt ser rätt ut på den anställdas standardlönebesked. (Personal - Anställda - Fliken Lön) Vet att vi för något år sedan hade ett ärende där man lagt in lönearten för avsättning med en fast kvantitet. Detta gjorde att timmarna för avsättningsom stod på standardlönebeskedet gick före/dominerade de beräkningar som programmet gjorde för avsättning. Kolla på det en gång till och annars är du välkommen att kontakta supporten. /Tinna
Jag är nog inte helt med på vart i programmet eller på anställdas lönebesked du menar att detta inte syns så jag ger ett par exempel på vad som sker vid avsättningen, förhoppningsvis kanske något utav alternativen hjälper dig. När du gör en avsättning av arbetstidsförkortning så hamnar detta i tidbanken automatiskt. Du beskriver att du registrerat avsättning till tidbank för Arbetstidsförkortning med löneart 4200 på lönebeskedet och att du ser denna ökning. Din fundering var hur du gör för att de anställda ska kunna se avsättningen utav timmarna om jag förstod dig rätt. Menar du att de anställda inte ser själva lönearten på lönebeskedet kan du börja med att kontrollera inställningen för den. Det gör du under Lönearbete - Lönearter - Sök på löneart 4200 - dubbelklicka på den och gå till flik 3 Egna inställningar - kontrollera att markeringen är gjort förVisas på utskrift av lönebesked. Är denna markerad bör den anställde se lönearten och avsättningen på lönebeskedet när det skickats. Avsättningen syns också på själva lönebeskedet, även när lönen är upplåst och du bara förhandsgranskar det. Beroende på om du har Enkel eller Detaljerad inställning under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Utskrifter m m ser du och de anställda saldot på lite olika ställen. Vid Enkel inställning för lönebeskedet blir det följande Vid Detaljerad inställning för lönebeskedet blir det följande Som jag skrev tidigare i början så hamnar avsättningen automatiskt i tidbanken. Jag öppnade snabbvalet Tidbank efter att jag gjort avsättningen med löneart 4200. Det syns då i tidbankens total enligt följande Annars är en fundering om dina anställda använder appen Min Lön och att du skickar lönebeskeden till Mitt lönebesked. Då syns inte alla saldon direkt i appen utan de anställda kan behöva logga in på Vismaonline.com - Mitt lönebesked och öppna PDF:en direkt. Då syns saldot för arbetstidsförkortning. Är det inget av ovanstående behöver jag mer information utav dig. 🙂 Vad vill du ska ske vid avsättningen? Vart syns inte avsättningen mer exakt? På anställdas lönebesked eller i löneprogrammet? Är det något som du tycker fattas både för dig och för dina anställda på lönebeskedet? Återkom gärna! /My
Tack snälla du. Ja allt har gått rätt till.Testar de som du skrivet.Tusen tack:)
Awesome