Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Det är dagar som är kvar av intjänade dagar från föregående intjänandeår. Om den anställde har 25 dagars semesterrätt får 5 dagar sparas av de kvarvarande, dvs antalet dagar utöver 20.
Hejsan!Jag tänker att vi kan börja med att kika på dina helgdagsinställningar i Visma Lön, dessa inställningar kommer även påverka arbetstiden och stämplingarna i Visma Lön Anställd. Fundera därför på om det är dessa inställningar är korrekta hos er, kika gärna i tådenSe till att helgdagsinställningarna stämmer!. Om det annars bara är en anställd som ska påverkas så kan du i Visma Lön anställd gå till Schemaläggning - Ändra schemalagd dag och ändra den dagens schema så detstämmer, då rättar sig stämplingen utefter denna ändring.Hoppas detta hjälper dig på vägen och om liknande situation skulle uppstå.Ha en fin dag!/My
Ja det förstår jag, men jag använde alternativet för arbetstidsförkortning som orsakade att jag istället fick ett minus saldo i arbetstidsförkortning och att komptiden stod kvar.Eftersom lönekörningen redan var körd och den anställde redan markerad som Har slutat.. så undrade jag hur jag skulle lösa problemet som uppstått.Nu löste jag det tillsammans med supporten på chatten igår.Enklaste lösningen var att skapa en ny lönekörning (efter att jag tagit bort markeringen för "har slutat..)Där fick jag lägga in saldo så att jag nollade både komptid och arbetstidsförkortning. På så vis kunde vi nolla systemet
Hej, Utskriften löner i en period är en av mina favoritutskrifter i programmet men den tar med all utbetald lön i den valda perioden och du kan inte göra något urval på den gällande t. ex.påverkar Collectum. Funderadepå om du skulle skriva ut en ackumulatorlista på bruttolön, skattegrundande men även där blir svårigheten att du inte kan göra urval på just pensionsgrundande belopp. Kontrollera med den som bett dig ta fram utskriften om det räcker med löner i en period skulle nästan gissa på det. /Tinna
Hejsan! Sjukfrånvaro är semestergrundande i 180 dagar under insjuknandeåret och ytterligare 180 dagar ett år till och de semestergrundande sjukfrånvarodagarna beräknas per semesterår och kan därför vara antingen per kalenderår eller generellt år, till exempel från 1 april. Använder du Visma Lön såkan du behöva lägga in lönearter manuellt vid ett nytt semesterår så programmet inte har fullt stöd för detta, i vårt skrivna hjälpavsnittRegistera sjukfrånvaro med snabbvalet Sjukkan du läsa mer om hur detta kanhanteras tillsammans med olika exempel. Ha det fint! /My