Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej @Sofie_17 Ja, du kan ha flera typer av frånvaro på samma dag så länge inte frånvarotiden överlappar varandra, det verkar det göra nu såför att jag lättast ska kunna hjälpa dig behöver jag mer information. Min kollega Johan har gett ett par exempel ovanpå hur detta kan hanteras i programmet, men hur ser det ut för dig?Har du testat ettutav dessa exempel eller hur ska utfallet bli? Är den anställde 100% sjuk eller är detdeltid? Återkom gärna med lite mer info så ska jag försöka hjälpa dig! 🙂 /My
Här hittar du lösning om får upp felmeddelandet: ”Databasen SPCS_SYSTEM saknas eller är felaktig”
Hej Malin! Även vid föräldraledigheten skapar du lönebesked varje månad för den anställde, för att reglera frånvaron. Men hur/när frånvaron ska dras är upp till er, kanske tillsammans i en dialog med den anställde och facket så det blir samma hantering för alla anställda framåt. Rent programmässigt kan du fortsätta dra föräldraledigheten släpande, vilket innebär att en skuld skapas som dras eftersläpande på varje månadslön. Du kan också att dra frånvaron innevarande månad för att undvika skulden, hur du gör det finns beskrivit i trådenEn anställds skuld till företaget vid ex. föräldraledighet. Känns något oklart så får du gärna återkomma. Trevlig helg! 🙂 /My
Hej! Ville flika in här i tråden, det finns en färdig funktion för att korrigera detta i programmet om du använder snabbvalen. 🙂 Använder du snabbvalen, i detta fallet snabbvalet Sjuk så kan du gå till Lönearbete - Kalendarium - dubbelklicka på en dag i snabbvalets period - dufår upp snabbvalet och dess intervall och du kan välja Korrigera snabbval. På nästkommande lönekörning kommer programmet automatiskt ha lagt in lönerader med omvända tecken som backar värdena. Har du lagt upp avviklesens löneartermanuellt på lönekörningen så har @LW - In Blue Accounting gett dig lösningen ovan, tack för det Lena! Ha en fin torsdag! /My
Hej Lena! Ja, du är på helt rätt spår. När du skapat en lönekörning så ska du under Utskrifter kunna ta fram en semesterskuldlista per den månad du skapat lönekörning för, jag återskapade detta hos mig och det gick igenom. Har du däremot fliken för Utskrifter uppe redan innan du börjat skapa lönekörningen så uppdateras kanske inte den fören du stängt ner fliken och öppnat den på nytt när lönekörningen är klar, kan det vara detta som ställde till det? Kvarstår problemet så tycker jag du ska kontakta oss via telefon eller chatt, så ska vi kolla närmre på det tillsammans med dig. 🙂 /My